Hasta memnun tartışmalar azaldı

“İnsanlar çoğu zaman acile “geç bakılacağım”, “hastam ortada kalacak”, “hastane hastane dolaştıracaklar” gibi önyargılarla gelir.
“İnsanlar çoğu zaman acile “geç bakılacağım”, “hastam ortada kalacak”, “hastane hastane dolaştıracaklar” gibi önyargılarla gelir. Uzayan bekleme süreleri, sağlık personelinden tatmin edici cevaplar alamamak zaten üzgün olan hasta yakınlarını daha da öfkeli hale getirir. SMS uygulaması bunun önüne geçmek için oluşturuldu. Bu da İstanbul Sağlık Müdürü Sayın Prof. Dr. Kemal Memişoğlu ve Bakırköy Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Op. Dr. Kemal Tekeşin’in projesi. Hasta acilde kaydını yaptırdığı anda cep telefonuna “Hoş geldiniz- geçmiş olsun” la birlikte tahmini ne kadar süre bekleyeceğini anlatan bir SMS gelir. Hasta muayene olduktan sonra herhangi bir tetkik istendiğinde tetkik sonuçlarının ne zaman çıkacağına ilişkin ikinci bir SMS’tir. Sonuçlar çıktıktan sonra da hangi hekime muayene olacağını gösteren bir başka SMS gelir. Böylece hasta ilk andan itibaren “Hastane benim farkımda, benimle ilgileniliyor” duygusu ile rahatlar. 1 aydır sürdürdüğümüz bu uygulamadan hastalarımız son derece memnun. Tartışmalar azaldı. Bu pilot bir uygulama Sağlık Bakanlığı diğer hastanelere de bunu yaygınlaştırmayı düşünüyor.”