Trendyol’un hedefi 10 milyar dolarlık ihracat

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Trendyol’un hedefi 10 milyar dolarlık ihracat
Ekonomi Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Trendyol, Türkiye’nin, e-İhracat’ın toplam ihracatta %1 olan payının %10’a çıkarılması hedefine 300 bin satıcısını yurt dışı pazarlarla buluşturarak katkı sunacak. Şirket 3 yıl içinde 10 milyar dolarlık e-İhracat hacmine ulaşmayı planlıyor.

ERCAN YILDIZ'IN HABERİ - Türkiye’nin önemli e-Ticaret platformlarından Trendyol, satıcılarını uluslararası operasyonlarına dâhil ederek on binlerce KOBİ ve esnafa ihracat kabiliyeti kazandırıyor. Almanya-Türkiye dostluk maçında A Millîleri tribünden desteklemek için Berlin’de basın mensuplarıyla bir araya gelen Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin ve Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, Türkiye’nin e-İhracat’ına katkı projelerini anlattı. 

Yerli üreticiler ve global müşteriler arasında e-İhracat köprüsü olma görevini sürdürdüklerini söyleyen Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin “Ülkemizde e-İhracat’ın toplam ihracat içinden aldığı pay yaklaşık olarak %1 olarak hesaplanıyor. Ticaret Bakanlığımız bu rakamı 2030’da %10’a çıkarma hedefini açıkladı. Biz de bu hedefe katkıda bulunmak için sadece iki yılda 42 bin satıcımızı ilk kez ihracatla buluşturduk. Hedefimiz Trendyol olarak 300 bin satıcımızı yurt dışı pazarlarla buluşturmak ve üç yılda 10 milyar dolarlık e-İhracat hacmine ulaşmak” dedi.

KÖRFEZ’İ RADARINA ALDI

Trendyol Grubu Başkanı Çetin “Trendyol.com/de’nin yanı sıra İngilizce konuşulan ülkelerdeki müşterilerimize özel açtığımız trendyol.com/en sitesi üzerinden Türk üreticileri Avrupa’nın 27 ülkesiyle buluşturuyoruz. Ayrıca bugün tamamı Türkiye’de üretilen ürünler, Azerbaycan’dan Körfez ülkelerine çok geniş bir coğrafyada kullanıcılar tarafından tercih ediliyor. 100’ü aşkın global e-Ticaret platformu aracılığıyla da yerli üreticileri farklı coğrafyalardaki müşterilere ulaştırıyoruz. 2022 başından bu yana 51 binden fazla satıcımızın ihracat yapmasına aracılık ettik. Trendyol satıcıları iki yıllık sürede yurt dışına 37 milyonu aşkın ürün sattı. Körfez ülkeleri, Türk Cumhuriyetleri ve Balkanlar, Türk ürünleri için büyük potansiyel taşıyor. Buralarda Türk ürünlerinin kalitesi biliniyor. Ayrıca pazara yakınlığımız ile de müşterilere hızlı bir şekilde ürünlerini teslim edebilecek noktadayız. Yılbaşından sonra da Balkan pazarına açılacağız” diye konuştu.

81 İLDEN İHRACATÇI VAR

En çok mikro-ihracatçının İstanbul, Ankara ve İzmir’de olduğunu kaydeden Çetin, “Bunu Bursa, Antalya, Adana, Konya ve Kayseri izliyor. Asıl sevindirici olan 81 ilin tamamında Trendyol satıcısı olması. Deprem bölgesindeki satıcılarımızı da yurt dışı pazarlara taşıyacağımızı belirtmiştik. 51 bin ihracat yapan satıcımızın yaklaşık 7.000’i depremden etkilenen satıcılarımızdan oluşuyor. Hedefimiz bu 11 ildeki en az 35 bin satıcımızı ihracat yapar hâle getirmek” açıklamasında bulundu.

SPOR DESTEKLERİNE FUTBOL MİLLİ TAKIMLARIYLA BAŞLADI

Trendyol’un son dönemde artan spor yatırımları hakkında da bilgi veren Çetin, spora ilk desteklerini 2021 yılında Futbol Millî Takımları’nın resmî sponsoru olarak verdiklerini dile getirerek şunları kaydetti: Bunu bir sorumluluk olarak görüyoruz. A Millî Futbol Takımı’nın yanı sıra Kadın Millî Takımlar ve Erkek Millî Takımlarının da resmî sponsorluğunu üstlendik. Bunu, Türkiye Millî Olimpiyat Komitesinin (TMOK) resmî sponsorluğu izledi. Tokyo’da düzenlenen 32. Yaz Olimpiyatlarında ülkemizi temsil eden sporcularımızın bu önemli yolculuklarında yanlarında olduk. Önceki yıl da Voleybol Millî Takımlarımızın ana sponsorluğunu üstlendik. Bu desteğimiz Türkiye’nin 30 şehrindeki TVF Fabrika Voleybol Okullarını da kapsıyor. Bu yıl da Süper Lig ve 1. Lig’in isim sponsoru olduk. Buna ek olarak Trendyol Yemek ile de deprem sonrası ligden çekilen Atakaş Hatayspor forma göğüs, Gaziantep Futbol Kulübü’nün ise forma sırt sponsoru olarak futbola destek veriyoruz.

KÖRFEZ'E 3 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM

2022 sonunda açıkladıkları beş yılda 5 milyar dolarlık yatırım planlarının 1 milyar dolarlık kısmını gerçekleştirdiklerini ifade eden Çetin “Sadece Orta Doğu pazarları için 3 milyar dolar yatırım yapacağız. Pazarlama, lojistik ve teknoloji ağırlıklı olacak” dedi. Çetin sözlerine şöyle devam etti: Hızlı teslimat için İstanbul Havalimanı yanındaki (IGA) e-İhracat merkezi yatırımımızı gerçekleştiriyoruz. Lojistik ağımızı kuracağız. Ankara’da da bir e-Ticaret operasyon merkezi yatırımımız var. Bu merkez sadece Türkiye’nin değil, Avrupa’nın da en büyük e-Ticaret operasyon ve aktarma merkezlerinden birisi olacak.

KÖRFEZ'E 2 AYDA 2 MİLYON ÜRÜN SATIŞI

Yakın zamanda Körfez ülkelerinde faaliyete başladıklarını hatırlatan Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan da “İki aylık süreçte yaklaşık 2 milyon ‘Made in Türkiye’ etiketli ürün satıldı. Şimdi de Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emîrlikleri (BAE), Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman’da pazar yeri modeline geçtik. Satıcılarımıza tek tuşla ihracat imkânı sağlıyoruz. Satıcılarımızın satıcı paneli üzerinde mikro-ihracata izin vermesi ve faturalarını mikro-ihracata uygun kesmesi yeterli oluyor. Firmaların ilk ihracatlarında tek seferlik gümrük kaydı yapma zorunlulukları bulunurken, Trendyol olarak bu süreci de biz üstleniyoruz. Satıcılarımızın vergi kimlik numaralarını (VKN), Ticaret Bakanlığı’nın gümrük sistemine yükleyerek zaman tasarrufu yapmalarını sağlıyoruz” bilgisini verdi. İnan, Türk markalarının bölgedeki bilinirliğinin yaygın olduğuna işaret ederek “Yakın vadede 10 milyon farklı ürünün platformda olmasını amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.

TRENDYOL EXPRESS YURT DIŞINA AÇILIYOR

Ekim ayında 5.000’den fazla satıcısını Körfez’e satış yapar hâle getirdiklerini anlatan İnan, “Trendyol olarak kasım kampanyalarını yurt dışına taşıdık. 7-12 Kasım Süper Alışveriş Günleri kampanyamız süresince 30 milyondan fazla ürün satıldı, 400 binden fazla iş ortağımız katıldı. Bu dönemde yurt dışındaki 2,5 milyon müşterimiz Trendyol’dan alışveriş yaptı, ürün sayısı 3 milyonu aştı. Suudi Arabistan ve BAE’de en çok indirilen uygulama Trendyol oldu. Kasım sonuna kadar 60 binden fazla satıcımızı tek tuşla Körfez ülkelerine satış yapar hâle getireceğiz. Bu pazarlarda büyük oyuncularla yapılacak iş birliklerini bu nedenle çok önemsiyoruz. Kendi lojistik şirketimiz Trendyol Express’i de yurt dışına taşımaya başladık. 2024’te Trendyol Express International operasyonumuzu, Körfez’e iş birlikleriyle taşımayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...