Adana'ya kapsül fabrikası! 300 milyon dolarlık açığı temizleyecek

Editör:
- Güncelleme:
Adana'ya kapsül fabrikası! 300 milyon dolarlık açığı temizleyecek
Ekonomi Haberleri

Yatırım teşvik desteği kapsamında 657 milyon destek alan Beyaz Kağıt, Adana’da OSB’de kuracağı kapsül fabrikasıyla 300 milyon dolarlık ithalatın önüne geçecek. Yerli üretimle ilk olarak iç piyasanın yüzde 65 ihtiyacını karşılamayı hedefleyen firma yurt dışına da ihracat yapacak.

ÖMER TEMÜR'ÜN HABERİ

Türkiye savunma başta olmak üzere sanayi alanında dışa bağımlılığı bitirecek hamlelere bir yenisini daha ekledi. Bulaşık makinelerinde kullanılan ve yüzde 100 ithal edilen kapsüller artık Türkiye’de üretilecek. Yatırım teşvik desteği kapsamında 657 milyon destek alan Beyaz Kağıt, Adana’da OSB’de kuracağı kapsül fabrikasıyla 300 milyon dolarlık ithalatın önüne geçecek.

Beyaz Kağıt Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Doğrul nisan ayında Türkiye’nin 100. yılına yakışır bir açılış yapmayı planladıklarını belirterek “Üretim Adana’da, mevcut üretim tesislerimizin yanında olacak. Şu anda arazide inşaat çalışmaları başladı. Çok hızlı ilerliyoruz. Endüstri 4.0 ile üretim yapacağız. Fabrikada robotlar olacak. İlk etapta 35 milyon avroluk yatırım yapacağız. Toplamda 100 milyon avroluk bir yatırım. 7,5 yılda tamamlanacak. Fabrikada bir de AR-GE merkezi inşa edeceğiz” dedi.

DÜNYADA SADECE İKİ FİRMA ÜRETİYOR

Bulaşık kapsülünü dünyada sadece iki firmanın ürettiğini dikkat çeken Doğrul “Türkiye’de üretimi olmayan, dünyada da çok kısıtlı üretilen bir kategori. Bu kategoriyi sahiplenen iki global marka var. Biri Polonya’dan diğeri Belçika’dan getiriyor. Aldığımız her kapsülün parası yurt dışına gidiyor. Bu yatırımla 300 milyon dolarlık ithalatın önüne geçebileceğiz. Hedefimiz, yerli ham madde ile yüzde yüz yerli üretim yapmak. Bu ürünü daha uygun fiyatla tüketiciye sunmak. Temizlik ürünlerinin birçoğu yabancı markalar ve ithal oldukları için de çok pahalılar. Üstelik hammadde kaynaklarına ulaşım sebebiyle de ciddi bir tekelleşme söz konusu. İşte bütün bunların önüne geçmek için yerli üretim çok önemli” diye konuştu.

Adana'ya kapsül fabrikası! 300 milyon dolarlık açığı temizleyecek
Türkiye, dünyanın bulaşık makinesi kapsülünde ilk üç oyuncusundan biri olacak

YILDA 5 MİLYAR ADEDE YAKIN TÜKETİM VAR

Kapsül için 4,5 yıl boyunca AR-GE çalışmaları yaptıklarını dile getiren Doğrul şu bilgileri verdi: “Türkiye’de bulaşık makinesi penetrasyonu yüzde 95’ler seviyesinde. Yılda 5 milyar adede yakın kapsül tüketimi var. Biz ilk etapta 2,4 milyar adet kapasite ile üretim yapacağız. Bu da Türkiye’nin ihtiyacı olan kapasitenin yüzde 65’ini tek başına karşılamak anlamına geliyor. Nisan ayından itibaren raflarda yerimizi alacağız. Hedef, öncelikle iç pazardaki ihtiyacı karşılamak.”

İç pazarın yanı sıra yurt dışına da ihracat yapacaklarını anlatan Doğrul “Bulaşık makinesi penetrasyonu Almanya ve İngiltere gibi gelişmiş ülkelerde yüzde 55-60’larda. Bize göre çok düşük. Ancak bu ülkeler cari fazla veren ülkeler. Bu ürün de katma değerli ürün. Avrupa, ABD, Rusya ve Körfez ülkelerine ihracat yapmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

AKSARAY'A MADEN FABRİKASI

Beyaz Kağıt madencilik alanında yatırıma hazırlanıyor. Mustafa Doğrul kalsit fabrikasını yakın zamanda devreye alacaklarını ifade ederek, “Nidaş AŞ olarak kalsit maden ocaklarımız bulunuyor. Sektörün ilk üç oyuncusundan biriyiz. 2023 yılında yapacağımız yatırımlardan sonra ikinciliğe yükselmeyi planlıyoruz. Enerji alanında, güneş paneli tarlalarımız mevcut. Şu an kendi fabrikalarımızda bu güneş enerjilerini kullanıyoruz. Güneş enerjisi tarlaları kuruyoruz. En son Niğde’de 1500 dönüm alan aldık. Türkiye’nin çeşitli yerlerinde güneş enerjisiyle 2025 yılının sonuna kadar mevcut kullanımımızın üzerine 25 kat büyüme öngörüyoruz” dedi.

GİRDİĞİ HER ALANDA LİDERLİĞE OTURDU

Peros markasıyla toz deterjan kategorisinde ikinci sırada yer aldıklarını dile getiren Beyaz Kağıt Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Doğrul “Peros’ta Türkiye payımız yüzde 14... Yerli markalar olarak bakarsak lideriz. Henüz 14 yıl önce pazara girmiş bir marka olarak aldığımız pazar payı büyük bir başarı. Yenilenen formülüyle full vegan konsantre yumuşatıcı serimiz ise 6 ayda yüzde 7 pazar payına ulaştı. Yüzde 98 doğal içerikli sıvı sabun lansmanımız ile 7 ayda yüzde 8’e yakın pazar payı aldık. Yüzey temizleyici ürünümüz Asperox Sarı Güç’te ise kısa sürede lireliği aldı. 2021 yılının ilk çeyreğinden bu yana çok amaçlı yüzey temizleyici kategorisinde yüzde 53 ile pazarın açık ara lideriyiz. Bugün Türkiye’de her iki evden birinde “Asperox” kullanılıyor. Yaklaşık 22 milyon hane olduğu düşünülürse, 12 milyona yakın hanede Asperox var diyebiliriz. Asperox Mavi Güç ile de başka bir soruna çözüm bulduk. Tüketici özellikle banyoda kireç temizliğinde etkili bir ürün arayışındaydı. Ve Mavi Güç’ü piyasaya sürdüğümüz andan itibaren yüzde 63 ile açık ara lider olduk. Mavi Güç ve Sarı Güç sonrası, sprey temizlik kategorisi 2 kat büyüdü. Kategori büyümesinde bugün %94’lük pay Sarı Güç, %114’lük pay ise Mavi Güç katkısından geliyor” diye konuştu.

Bu video da ilginizi çekebilir...

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...