Google, arama motoru için üretken yapay zekayı halkın kullanımına açtı

Google'ın yapay zeka destekli arama özelliği kullanıma sunuldu. Şirket, ABD'deki Google Arama Üretken Deneyimi'ne (SGE) ve diğer Arama Laboratuvarlarına erişimi açtığını duyurdu.
Google, yeni Arama Üretken Deneyimi'ni test kullanıcılarına sunarak, Arama Laboratuvarlarına erişimi açtığını duyurdu. Yapay zeka destekli arama seçeneği şimdilik sadece kayıt yaptıran kişilerin kullanımına açık ve MacRumors'un haberine göre şirket, Google Labs Bekleme Listesi'ne çok az sayıda kişiyi kabul ediyor.
Arama (search) için yapay zeka, Google'ın Mayıs ayının başlarında I/O geliştirici konferansında duyurduğu bir özelliktir. Google, AI Search'ün, kullanıcıların yeni konuları anlamasını, farklı bakış açılarını ortaya çıkarmasını ve işlerini daha kolay halletmesini kolaylaştırabilecek arama motoru işlevlerinin bir kısmını üstleneceğini söyledi.
Teknoloji devi, yapay zekalı aramanın karmaşık aramaları daha küçük parçalara ayırabileceğini, belirli sorular için hızlı ipuçları sunabileceğini ve satın alınacak öğeleri ararken nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda arka plan sağlayabileceğini öne sürüyor.
YAPAY ZEKA DESTEKLİ GOOGLE ARAMA NASIL GÖRÜNECEK?
Arama motoruna üretici yapay zekanın eklenmesi Google için yeni bir konsept ve şirket, kullanıcı geri bildirimlerine dayanarak 'zaman içinde birçok güncelleme ve iyileştirme' yapacağını belirtiyor.
Bununla birlikte, başta da belirttiğimiz gibi AI arama şu anda sadece ABD'deki kullanıcılarla sınırlı. Ayrıca kullanmak için Google uygulamasını yüklemek veya Chrome masaüstü tarayıcıyı kullanmak şart. Google Arama Üretken Deneyimi, şirketin sohbete dayalı yapay zekayı klasik arama deneyimine katma çabalarının bir parçası.
Google'ın üretken yapay zeka destekli arama işlevi, Microsoft'un Bing AI adını taşıyan arama motorunu kullanıyorsanız tanıdık gelebilir ancak biraz daha farklı bir ürün. Engadget'e göre Google'ın yapay zeka destekli arama motoru, Bing'deki gibi ayrı bir sohbet robotu alanı yerine aşina olduğumuz aynı giriş çubuğunu kullanıyor. Ancak yapay zeka sorgu sonuçları, arama çubuğunun (ve sponsorlu sonuçların) altında, standart web sonuçlarının üzerinde gölgeli bir bölümde görünüyor.
(Kaynak: MacRumors, Engadget)