En çok veri toplayan uygulamalar belli oldu: Sizi en çok hangi sosyal medya şirketleri takip ediyor?

Sosyal medya devleri, her hareketinizi takip ederek kullanıcılarının kişisel verilerini topluyor. Bununla birlikte, bazı uygulamalar diğerlerine kıyasla daha fazla bilgi toplamaktan suçlanıyor. Peki, en çok veri toplayan sosyal medya uygulaması hangisi? İşte en çok veri toplayan sosyal medya platformları…
Siber güvenlik firması Internet 2.0 tarafından yapılan bir araştırmaya göre TikTok, diğer tüm sosyal medya uygulamalarından veya mesajlaşma hizmetlerinden daha fazla veri toplamakta. Çin merkezli ByteDance firmasına ait olan popüler video paylaşım uygulaması, dünya çapında yaklaşık bir milyar aktif kullanıcıya sahip. Ancak kaynak kodunda sektör ortalamasının iki katından fazla izleyici sayısına sahip bulunuyor. TikTok'un takip yazılımı, gizlice kullanıcılar hakkında veri toplar. Wi-Fi ağınız ve SIM kartınız hakkında bilgi toplayabilir ve bu verilerin nasıl kullanıldığı ise bilinmiyor.
Microsoft Teams, Outlook, Instagram, Twitter ve Snapchat ile en fazla veri toplayan 22 büyük şirket arasında ilk sekizde yer alan TikTok yalnız değil. Facebook, Internet 2.0’ın araştırmasında 16. sırada bulunuyor.
TIKTOK, VK, MICROSOFT TEAMS EN FAZLA VERİ TOPLAYAN UYGULAMALAR
Internet 2.0, Malcore yazılımını kullanarak her uygulamayı toplanan kişisel bilgi miktarına göre puanladı. TikTok toplam 63.1 puan aldı, bu, Facebook'a benzeyen ve Apple tarafından yasaklanan Rusya’nın popüler sosyal ağı VK'dan daha yüksek (VK 62,7) bir puan. TikTok’un 9, VK’nın ise 13 trackera (takip) sahip olduğu ortaya çıktı.
En çok veri toplayan üçüncü uygulama, bir milyardan fazla kullanıcısı olan Viber Messenger oldu ve 11 tracker barındırdığı öğrenildi.
İş amaçlı video konferanslar için popüler olan Microsoft Teams'in ise dört trackerı vardı ancak yüksek miktarda izin isteği sunuyor ve bu nedenle 38 puan alarak dördüncü oldu.
Dünya çapında 400 milyon kullanıcıya sahip olduğu tahmin edilen Outlook e-posta hizmeti, yedi tracker ile 35,9 puan aldı ve beşinci sıraya yerleşti. Dijital platform sektöründe en çok veri toplayan uygulamaların ortalama puanları 28,8 olurken, Outlook’un ardından hepsi yaklaşık 34 puan alan Instagram, Twitter, Snapchat ve LinkedIn geldi.
Gmail 29.6 puan aldı, WeChat'in ise beş trackera sahip olduğu bulundu. Facebook'un ana uygulaması, yüksek miktarda izin isteği almasına rağmen 'çok az kod uyarısı' nedeniyle en düşük puanlardan birini kaydetti.
(DailyMail)