Elon Musk ile Apple arasındaki buzlar eridi: En büyük reklamveren yeniden Twitter'a döndü

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Elon Musk ile Apple arasındaki buzlar eridi: En büyük reklamveren yeniden Twitter'a döndü

TEKNOLOJİ Haberleri

Twitter’ın Elon Musk tarafından satın alınmasından sonra sosyal medya platformuna reklam vermeyi büyük ölçüde durduran Apple, kararını değiştirdi. Elon Musk, Apple’ın yeniden reklam vermeye başladığını açıkladı. 

Elon Musk ile teknoloji devi Apple arasındaki buzlar eriyor. Elektrikli araç üreticisi Tesla ve sosyal medya devi Twitter’ın CEO’su olan Musk, Apple’ın Twitter'da reklam vermeye‘tamamen yeniden başladığını’ söyledi. Milyarder, bu açıklamayı cumartesi akşamı özel uçağında seyahat ederken açtığı bir Twitter Spaces sohbeti sırasında yaptı. 28 Kasım'da Twitter’ın sahibi Musk, Apple'ın Twitter'a reklam vermeyi büyük ölçüde durdurduğunu açıklamış ve teknoloji devinin iOS işletim sisteminden Twitter’ı kaldırmakla tehdit ettiğini ileri sürmüştü.

Twitter’ı satın aldıktan tam 30 gün sonra Musk, 28 Kasım günü attığı bir dizi tweette Apple’ı hedef almıştı. Apple’ın reklam vermeyi büyük ölçüde durdurduğunu açıkladıktan sonra milyarder, bir başka tweetinde, “İfade özgürlüğünden nefret mi ediyorlar?” diyerek Apple’ı hedef göstermişti.

APPLE'IN ARDINDAN AMAZON DA TWİTTER'A DÖNDÜ

Amerika Birleşik Devletleri’nde yayın yapan New York Times gazetesi, Apple'ın, 19 Kasım'da gerçekleşen Colorado’daki saldırıdan sonra Twitter'da reklam vermeyi geçici olarak durdurduğunu yazmıştı. Markaların, ürünlerini insanlık trajedisiyle ilgili tweet'lerin yanında görmek istemedikleri için, silahlı çatışmalar ve felaketlerin ardından Twitter reklamlarını geri çevirme eğiliminde oldukları belirtiliyor.

Apple ile yaşadığı gerilimden sadece iki gün sonra Elon Musk, Tim Cook ile görüştüğünü attığı bir tweette, “Twitter'ın App Store'dan kaldırılmasıyla ilgili yanlış anlaşılmayı çözdük” sözleriyle duyurdu. Cumartesi günü bir başka açıklamasında Musk, Apple'ın Twitter'daki en büyük reklamcı olduğunu belirtti. Aynı gün, reklamcılara 'Twitter'a geri döndükleri için' teşekkür etti.

Bu arada, Platformer'dan Zoë Schiffer’ın aktardığı bilgilere göre, teknoloji devi Amazon, Twitter'da yeniden reklam vermeye başladı. E-ticaret ve teknoloji devi Amazon, Twitter’a yılda 100 milyon dolarlık reklam vermeyi planlıyor.

Haberlerde, Twitter’ın reklam gelirinin Musk tarafından şirketin satın alındığı Ekim ayından bu yana önemli ölçüde düştüğü belirtiliyordu. The Times'a göre, Katar'da düzenlenen Dünya Kupası'nın ilk haftasında şirket, o dönemde elde etmesi beklenen reklam gelirinin yalnızca yüzde 20'sini elde etti. Apple ve Amazon’un yeniden Twitter’a dönmesi Musk’a ilaç gibi gelecektir.

(Engadget)

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...