TOGG'u rakipleri de alkışladı

- Güncelleme:
TOGG'u rakipleri de alkışladı

T-Otomobil Haberleri

Türkiye’nin otomobili Togg’un üretim bandından iniş töreni otomotiv tarihinde yaşanmamış ilklere sahne oldu. Türkiye’de otomobil üretip dünyaya satan markaların üst düzey yöneticileri, Togg’u sahnede görünce hayranlıklarını gizleyemedi

ALİ ÇELİK'İN HABERİ

Doksanlı yıllarda biriktirdiğim otomobil dergilerini hâlâ saklarım. Önceki gün Gemlik’teki Togg Teknoloji Kampüsü’nün açılış töreninde, o dergilerde köşe yazan tecrübeli gazetecileri tekrar bir arada gördüm. Sohbet sırasında eskilere gittik. Yaşı hayli ilerlemiş bir meslektaşımız şöyle bir cümle kurdu: 40 yılda dünyanın birçok yerinde otomobil tanıtımı izledim, böylesini ilk defa görüyorum... Evet haklıydı.

Eski gazeteciler gibi yakın siyasi tarihin önemli karakterleri, bakanlar, milletvekilleri, valiler, gencecik YouTube ve Instagram fenomenleri arada korumalar olmadan, samimi bir ortamda araçların önünde poz verme yarışındaydı...

DİKKAT ÇEKEN DAVETLİLER

Tören alanında çok dikkat çekici detaylar vardı. Davetli sayısı dört binin üzerindeydi. Bunlar arasında rakip markaların üst düzey yöneticileri de bulunuyordu. Düşünün Türkiye’de otomobil üretip dünyaya satan, yerli otomobil denilince aklımıza gelen üreticiler oradaydı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, direksiyonda Anadolu Kırmızısı Togg ile sahneye gelirken işte o rakipler, herkes gibi alkış tutuyordu.

TOGG'u rakipleri de alkışladı

BÖYLESİNİ GÖRMEDİM

Meslekte 40 yılı devirmiş değilim ama ben de dünyanın birçok önemli markasının elektrikli modeli tanıtılırken sahne önünde canlı izleyenler arasında yer aldım. Ben bu kadar ihtişam, bu kadar renkli ve kozmopolit bir organizasyon görmedim. Daha banttan indirilirken rakiplerini, farklı kutuptaki siyasilerle aynı çatı altında buluşturan Togg, eminim ki rekabetinde kurallarını yazan marka olacak. Nitekim Togg CEO’su Gürcan Karakaş’a gün içinde en çok sorulan soru aracın fiyatı ve ÖTV indirimiydi. Karakaş’ın cevabı ise hep aynı netlikte oldu: ÖTV konusunda rakiplerimizle aynı şartlarda rekabet edeceğiz ama etiket fiyatlarımız rakip tanımayacak.

HEDİYELER GÜNE UYGUN

Davet çadırının olduğu bölgede teknoloji stantları kurulmuştu. Burada Cenevre, Paris gibi otomobil fuarlarında göremeyeceğiniz bir heyecan vardı. Stantlardaki Togg mühendisleri konuya inanılmaz hâkimdi. Bütün sorulara tek tek cevap veriyorlardı. En dikkat çekici şeylerden biri de davetliler için günün hatırasına özel oluşturulmuş NFT’lerdi. Bu dijital sanat eseri, konsepte çok yakışmıştı.

HER ŞEY HAFIZASINDA

Togg’u diğerlerinden farklı kılan özelliklerinden biri, blockchain tabanlı olması. Otomobil ne zaman üretilmiş, nereden çıkmış, parçaları ne zaman takılmış, hangi aralıklarla servis bakımı yapılmış gibi başlık blockchain teknolojisiyle kayda girecek. Bunu dünyada uygulayan başka marka yok. Yapacak olan da patent ücreti ödeyecek.

İŞTE FABRİKA İŞTE OTOMOBİL

Yıllardır bu otomobilin üretilemeyeceğini, üretilse bile ölü doğacağını iddia eden ‘Hani nerede fabrika?’ diye soran bazı tanıdıklar da tören alanındaydı. Bu sefer ‘Bu kadar mühendisi, babayiğidi bana da verseler ben de üretirim’ diye laf cambazlığı yapıyorlardı. Bahane yoktu. Togg fabrikasındaydılar ve karşılarında otomobiller duruyordu.

PROSEDÜR HALLEDİLMİŞ

‘Avrupa’da nasıl tekerlek çevireceksin. Yurt dışına nasıl satacaksın? İhracat olmazsa batarsın’ diye düşünenler olabilir. Bu sorunun cevabını mesai arkadaşım Kaan Zenginli aramış, gazetemiz de birkaç gün önce manşetten duyurmuştu. İlk üretilen araçlar elçilere verilecekti. Yani ihraç edilebilmesi için gerekli prosedürün çoktan halledildiğinin bile bazıları farkında değil.

İLK TOGG MODELLERİ KASIMDA VİTRİNDE

Gemlik’te düzenlenen törende Togg CEO’su Gürcan Karakaş, satış ve servis ağı için alışılmış bayilik sisteminin dışında bir yol izleyeceklerini dile getirdi. İlk etapta gezici mobil servislerle desteklenecek bakım ve servis noktalarının planlama yapılırken, satış tarafında ise kasım ayında İstanbul Zorlu Center’da ilk deneyim merkezi açılacak. Hemen ardından 7 ilde 20 âdet deneyim merkezi kapılarını ziyarete açacak. Bu merkezler bir otomobil bayisi gibi, araçların sergilendiği teknoloji ve donanım bilgilerinin araç üstünde tanıtıldığı, ziyaretçilerin araçları fiziki olarak görüp bilgi alabilecekleri noktalar olacak. Satış ise Togg’un internet platformu üzerinden gerçekleşecek. Bu aşamada bayi veya showroom gibi bir noktada işlem yapılamayacak. Ön siparişler ise şubat ayı itibarıyla toplanmaya başlayacak. Net satış fiyatları ise planlamaya göre mart ayı sonunda kamuoyu ile paylaşılacak.

TOGG'u rakipleri de alkışladı

X COUPE TASARIMI HEYECANLANDIRDI

İlk akıllı cihaz olarak tanımladıkları C-SUV’u seri üretim bandından indiren Togg, C-Sedan ve C-X Coupé modelleriyle ilgili ilk ipuçlarını da verdi. Togg Teknoloji Kampüsü’nün açılış töreninde ‘YeniLig’e Yolculukta Sıradaki Adımlar’ başlıklı bölümde geleceğe yönelik çalışmalarını anlatan Togg CEO’su Gürcan Karakaş, “Hedeflerimiz doğrultusunda 2030 yılına kadar 5 farklı model planladık. İlk akıllı cihazımız C SUV ile 2023 yılının ilk çeyreğinde kullanıcılarımızla buluşacağız. 2025 yılının ilk yarısında C-Sedan, 2026 yılında ise C-X Coupé yollara çıkmaya hazır olacak. B-SUV ve MPV modellerimiz için de çalışmalarımızı heyecanla sürdürüyoruz” dedi. 2030’a kadar ortak platform kullanarak 5 farklı model ve toplam 1 milyon adet araç üretmesi planlanıyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...