Tasarım ve teknolojide sınıf atladı! Peugeot 308 bu kez daha vahşi...

Tamamen yenilenen Peugeot 308, agresif ve sportif tasarım diliyle bambaşka bir görünüme kavuşmuş. Teknolojik özellikleriyle sınır atlayan 308’de önceki modellerden tanıdığımız 1.2, 130 HP motor bulunuyor.
Tasarım denilince ilk akla gelen otomobil markası Peugeot, 308 modelini tamamen yeniledi. Kompakt sınıfın en iddialı modellerinden biri olan bu otomobili sizler için test ettik. Selefine göre (bir önceki nesli) baştan aşağı yeniden dizayn edilen 308, agresif ve sert bir görünüme kavuşmuş. Otomobil ilk gördüğünüz anda tasarımı ile sizi etkilemeyi başarıyor. Markanın; 3008 modeli ile başlayıp, 2008, 5008 ve 508 ile devam eden tasarım çizgisini 308’de de görüyoruz. Radyatör ızgarası yeterince büyümüş. ‘Aslan Dişi’ formundaki far grupları ve gündüz LED’leri çok sportif duruyor. Yeni 308 selefine göre 11 cm daha uzun, 50 mm daha geniş ve 20 mm daha alçak dizayn edilmiş. Yeni jant tasarımı oldukça etkileyici. Daha çok hibrit otomobil jantlarını andırıyor. Ön çamurluklarda kullanılan Peugeot logosu otomobile elit bir hava katmış.
SPORTİF TASARIM
Otomobilin arka kısmı en az önü kadar dikkat çekiyor. 508 modelinde gördüğümüz ince LED form, 308’e de monte edilmiş. Arka çamurluk daha şişirilmiş, LED Stoplar, ‘piano black’ renginde olan spoyler ve difirüzör, çift egzoz çıkışı, 308’in sportif tasarım dilinin tamamlayan unsurlar olarak öne çıkıyor. Bagaj 420 litreden 412 litreye düşmüş. Ancak ortalama bir bagaj boyutu olduğunu söyleyelim, ihtiyaçları karşılayacak seviyede… Arka koltuklardaki diz ve baş mesafesi 1.80 boyundaki bir yolcu için yeterince ideal… 308’de 7 farklı gövde rengi olduğunu da belirtelim.
İÇERİDE ELİT HAVA
308’in içine ilk oturduğunuzda markanın klasikleşen küçük direksiyonunu görüyoruz. Bazıları için handikap olsa da, bu küçük direksiyon oldukça kullanışlı. Tamamen yenilenmiş bir ön kokpit görüyoruz. 10 inçlik multimedya ekranı gözü doyuruyor. Dokunmatik hassasiyeti çok iyi durumda. 3 boyutlu gösterge ekranı ve animasyonlar çok eğlenceli. Ses sistemi başarılı. Android Auto ve Apple Car Play mevcut. 3 ayrı sürüş modu var (spor, eko, normal) Hava girişleri ve deri koltuklardaki dikişler premium segment otomobillerde gördüğümüz seviyede.
DİZEL MOTOR YOLDA
308’de markanın uzun zamandır kullandığı 1,2 litre 130 beygir güç üreten Puretech turbo motor bulunuyor. 230 Nm tork sunuyor. 8 ileri EAT8 otomatik şanzımanla satılıyor. Bu motor yakıt ve performans açısından oldukça homojen durumda. Kısacası iki durumda da sizi tatmin ediyor. Yalıtım ciddi anlamda geliştirilmiş, içeriye rüzgâr sesi almıyor. Süspansiyonlar orta seviyede tutulmuş, ne sert ne yumuşak diyebiliriz.
‘OKEY PEUGEOT!’
308’de ilginç bir detay da, otomobile güncelleme yapılabilmesi… Aynı cep telefonlarında olduğu gibi ekrana gelen bir mesaj ile otomobil yeni özelliklerini internet üzerinden kendine yükleyebiliyor. Örneğin, adaptif cruise kontrol, şerit takip sistemi veya yarı otonom sürüş, güncelleme ile kendini upgrade edebiliyor. Ayrıca Mercedes’ten bildiğimiz sesli asistan desteği de 308’de bulunuyor. ‘Okey Peugeot’ denildiğinde sistem devreye girerek size yardımcı oluyor. KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ