Suzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf

- Güncelleme:
Suzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf
T-Otomobil Haberleri

Suzuki’nin hafif hibritli yeni S Cross modelini deneyimledik. 1.4 litrelik turbo beslemeli motora, 48 voltluk elektrik teknolojisi eşlik ediyor. Yakıt tasarrufu yüzde 30’u buluyor. Elektrikli otomobillere geçiş sürecinde bu hibritler çok işe yarıyor.

KAAN ZENGİNLİ

Fosil yakıtlı araçların hayatımızdan yavaş yavaş çıkmaya başlamasıyla, hibrit ve elektrikli otomobillere geçiş süreci de hızlandı. Avrupa’da fosil yakıtlı araçların yakın zamanda yasaklanacak olması, otomotiv devlerinin Yeni Çağ’a ayak uydurmasına neden oldu. Birçok markanın son modellerinde bu değişimi net bir şekilde görüyoruz. Türkiye’nin gurur projesi TOGG’un da tamamen elektrikli olarak üretiliyor olması, ülkemizin otomotiv sektöründeki değişimi en iyi şekilde yakaladığının bir göstergesi. Ancak tamamen elektrikli otomobillerin mevcut şartlarda verimli olmadığını söylemek yanlış olmaz. Pil dolum sürelerinin uzun olması ve batarya kapasitelerinin yeterli olmayışı bu alanda bir handikap sayılabilir. Ancak zamanla bu sorunların aşılacağı da bir gerçek. Bu geçiş sürecinde karşımıza oldukça verimli bir teknoloji olan hibritler çıkıyor. Hem elektrik hem de fosil yakıtla çalışan bu teknoloji bir çok markanın yeni modellerinde uygulamaya alındı. Bu teknolojinin öncüsü Toyota ilk olarak sektöre 1997 yılında efsanevi modeli Prius’ta bunu denedi ve oldukça başarılı oldu. Devamında birçok Uzak Doğulu marka hibrite geçti. KIA ve Hyundai’nin devam ettirdiği bu teknoloji, bugün neredeyse tüm otomobillerde kullanılıyor.

Suzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf

KALKIŞ VE HIZLANMA DESTEĞİ

Bu hafta Japon Suzuki’nin ‘hafif hibrit’ (Mild Hybrid) motorlu S Cross modelini test ettik. Hafif hibrit, benzinli motoru küçük bir elektrik desteğiyle tamamlayan bir teknoloji. Yakıt tüketimi ve performansı artıyor. Suzuki S Cross’ta 1.4 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli bir motor kullanmış. 129 beygir güç ve 235 Nm tork değeri var. 48 voltluk bir marş jeneratörünün bulunduğu ve gerekli durumlarda (kalkış esnasında ve ara hızlanmalarda) benzinli motora destek veren bir teknoloji. Bu da 14 beygirlik bir güce ve 53 Nm’lik bir tork değerine tekabül ediyor. Tam hibrit modellerdeki elektrik motorları daha güçlü oluyor. Suzuki maliyeti de düşünerek yeni nesil S Cross’ta hafif hibrit kullanmış. Tam hibritlerde ise durum biraz daha farklı, daha güçlü bir elektrik motorunun yer aldığı bu otomobillerde yalnızca ara hızlanma veya kalkışta değil, 100 kilometreye kadar sadece elektrik enerjisi ile sürüş imkanı tanınıyor.

4 ÇEKER, 7,2 LİTRE YAKIYOR

Otomobilin tasarımından kısaca bahsetmek gerekirse B segmentinde yer alan SUV, tamamen yeni bir görünüme kavuşmuş. LED aydınlatmaların sıkça kullanıldığı S Cross’un iç mekânı da yeteri kadar geniş. 4 çeker özelliğine sahip modelin konforlu olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca teknolojik özellikleri sizi tatmin edecek düzeyde. Ancak yazımız motor teknolojisi üzerine olduğu için S Cross’un hafif hibrit teknolojisine tekrar dönmek isterim. 48 voltluk elektrik motoruna dışarıdan dolum yapılamıyor. Bu motor ayağınızı gazdan çektiğinizde, tekerleklerden aldığı kinetik enerjiyi depoluyor. Kısacası kendi enerjisini kendisi üretiyor. Yakıt tüketimine gelirsek, 1.800 tonluk bir 4 çeker otomobili ele aldığımızda; 100 kilometrede 7,2 litre yakıt tüketiyor. Hafif hibrit teknolojisi yüzde 30’a yakın bir tasarruf sağlıyor. Otomobil 0’dan 100 kilometre hıza ise 10 saniyede ulaşabiliyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...