Otomotiv sektörü zirvede buluştu: Geleceğin teknolojilerine bugünden çalışıyoruz

- Güncelleme:
Otomotiv sektörü zirvede buluştu: Geleceğin teknolojilerine bugünden çalışıyoruz

T-Otomobil Haberleri

OSS Derneğinin düzenlediği zirvede otomotivin geleceği masaya yatırıldı. Olası problemlerin ve çözümlerin konuşulduğu zirvede, elektrikli ve hidrojen yakıtlı araçların yakın gelecekteki rekabeti tartışıldı.

ALİ ÇELİK'İN HABERİ - Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), Türkiye’nin ilk Aftermarket Zirvesi’ni, yaklaşık 500 katılımcıyla tamamladı. Sektörden yoğun ilgi ve geniş çaplı katılım gerçekleşen zirvede otomotiv endüstrisinde yaşanan köklü değişim ve satış sonrası pazarına yansımaları ele alınırken sektörün karşılaştığı problemlere çözüm önerileri masaya yatırıldı.

Konuşmasında otomotiv sektörünün, zorlu ülke gündeminin yanı sıra globalde de ciddi bir imtihandan geçtiğini söyleyen OSS Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Özalp “Otomobillerde yaşanan tüm yapısal değişimin, global ve ulusal belirsizliklere rağmen yükseliş trendimiz hız kesmeden devam ediyor. Satış adetleri, ihracat ve istihdam rakamları bunun ‘elle tutulur’ kanıtları. OSS olarak elektrikli araç dönüşümüyle birlikte ortaya çıkabilecek risk ve fırsatları, bunun tedarik zincirindeki olası yansımalarını gündemimizde tutmaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı. Zirve söz alan DEIK Yönetim Kurulu Üyesi Steven Young “2050’ye giden yolculukta neler değişecek” konulu sunumunda önümüzdeki 25 yılda araçların bağlanabilirlik, ikinci kentleşme, demografik enerji ve iklim olmak üzere 4 ana konunun öne çıkacağını vurguladı. Young “Akıllı cihazların sayısı 55 milyar adede yükselecek ve bu gittikçe çok hızlı şekilde artacak. 2050’ye geldiğimiz zaman dünya nüfusunun birçoğu artık büyük şehirlerde yaşamayı tercih edecek ve bu da şehirlerde altyapı konularında büyük bir imtihan olacak. Enerji ve iklim sorunları bugünden yaşanıyor dünyamız 2030’da daha fazla enerjiye ve daha fazla temiz suya ihtiyacı duyacak” dedi.

HİDROJEN 2030’DA

Otomotivde gelecek trendlerinden birinin hidrojen olacağını belirten Young “Ağır vasıtalarda kullanım başladı, yoğun şekilde deneniyor. Yavaş yavaş ticarileşiyor. Fakat öngörümüz şu ki, 2030 yılı bir kırılma noktası olacak. Şu anda hâlâ birim maliyetleri ve güvenlik konusunda çalışmalar var. Hidrojen binek ve hafif ticarilere yayıldığı zaman hızlı bir şekilde devam edecek. Mevcut altyapıdan faydalanabilmesi, depoyu 3 dakika doldurup 1.000 kilometre menzile sahip olması ve tabi ki uçtan uca sıfır emisyon en büyük avantajları” şeklinde konuştu. 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...