Hâl hatır timleri işbaşında

Düzenleyen:
Hâl hatır timleri işbaşında

SAĞLIK Haberleri

Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesinde başlatılan uygulamada görevli bir ekip her gün hastaları ziyaret ederek şikâyetlerine çözüm bulmaya çalışıyor.

ZİYNETİ KOCABIYIK

Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesinde yeni bir dönem başladı. Yaklaşık 1 ay önce Başhekim olarak göreve getirilen Yrd. Doç. Dr. Mehmet Emin Güneş’in ilk icraatleri “Acil Serviste SMS”, programı ve “Hâl Hatır Timleri”ni uygulamaya koyması oldu. 

Başhekim Yrd. Doç. Dr. Mehmet Emin Güneş’le sadece İstanbul’un değil, Türkiye’nin de en çok hasta sirkülasyonunun olduğu, en fazla cerrahi işlemin yapıldığı hastanelerinden biri olan Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesindeki yeni uygulamaları konuştuk…

Hasta ve hasta yakınlarıyla birlikte acil servisine her gün yaklaşık 4.500 kişinin girip çıktığı, toplamda 10 bin poliklinik sayısına ulaşılan Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesinin âdeta küçük bir kasaba olduğunu söyleyen Dr. Güneş, hizmete giren uygulamaların hasta memnuniyetini sağlamaya yönelik olduğunun altını çizerek “Biz ev sahibiyiz, hastalarımız da misafirimiz. Onları ne kadar iyi ağırlarsak buradan mutlu ayrılırlar. Bizim de bereketimiz o kadar artar…” diyor.  Bu misafirperverliğin bir göstergesi olarak hayata geçirilen “Hâl Hatır Timleri”nin vazifesini şöyle tarif ediyor:
“Aslında İstanbul Sağlık Müdürü Sayın Prof. Dr. Kemal Memişoğlu ve Bakırköy Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Opr. Dr. Kemal Tekeşin’in bir projesi bu. Sadece bu iş için görevlendirilen Sekreterliğe bağlı  ekipler var. Bu ekipler her gün yatan hastalarımızı tek tek ziyaret ederek onların derdini dinliyor. İstekleri ve şikâyetleri varsa hepsini not alıyor ve hastane yönetimine iletiyor. Yönetim çözebildiklerini çözüyor, çözemediklerini bir üst makama iletiyor. Yine bu ekip, bildirilen taleplerin takipçisi oluyor. Ertesi gün aynı hastaya giderek, sorunların çözümlenip çözümlenmediğini kontrol ediyor. Yanında refakatçisi olmayan ya da yeteri kadar destek olamayan yatan hastalarımız var. Özellikle bu hastalar için çok önemli bir hizmet oldu bu. Hastalar kendilerini iyi hissediyorlar. Bu iyileşme süreçlerinde de olumlu katkı sağlıyor.”

Hâl hatır timleri işbaşında
ACİL SERVİSTE SMS DÖNEMİ

Sağlık Bakanlığının “Beyaz Kod” hattına yapılan başvurulara göre son 5 yılda yaklaşık 50 bin sağlık personeli şiddete uğradı. Yüzde 60’ı hekimlere yönelen fiziksel ve sözlü şiddetin en çok yaşandığı yer ise acil servisler. Acil servislerdeki şiddetin kaynağını büyük oranda bilgi eksikliği, sahiplenilmeme duygusu, tedavi aşamalarını bilememek oluşturuyor. Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde başlatılan “Acil Serviste SMS” uygulaması sağlık personeline yönelik şiddeti azaltmayı hedefliyor. SMS uygulamasının amacının bu büyük hareketlilik içinde işlerin düzenli yürümesini, hastaneye başvuran hastanın daha acil servise adımını atar atmaz “hastane tarafından sahiplenildiği” duygusunun oluşmasını sağlamak olduğunu anlatan Başhekim Dr. Mehmet Emin Güneş, sistemin işleyişini şöyle tarif ediyor:

Hâl hatır timleri işbaşında
HASTA MEMNUN TARTIŞMALAR AZALDI

 “İnsanlar çoğu zaman acile “geç bakılacağım”, “hastam ortada kalacak”, “hastane hastane dolaştıracaklar” gibi önyargılarla gelir. Uzayan bekleme süreleri, sağlık personelinden tatmin edici cevaplar alamamak zaten üzgün olan hasta yakınlarını daha da öfkeli hale getirir. SMS uygulaması bunun önüne geçmek için oluşturuldu. Bu da İstanbul Sağlık Müdürü Sayın Prof. Dr. Kemal Memişoğlu ve Bakırköy Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Op. Dr. Kemal Tekeşin’in projesi. Hasta acilde kaydını yaptırdığı anda cep telefonuna “Hoş geldiniz- geçmiş olsun” la birlikte tahmini ne kadar süre bekleyeceğini anlatan bir SMS gelir. Hasta muayene olduktan sonra herhangi bir tetkik istendiğinde tetkik sonuçlarının ne zaman çıkacağına ilişkin ikinci bir SMS’tir. Sonuçlar çıktıktan sonra da hangi hekime muayene olacağını gösteren bir başka SMS gelir. Böylece hasta ilk andan itibaren “Hastane benim farkımda, benimle ilgileniliyor” duygusu ile rahatlar. 1 aydır sürdürdüğümüz bu uygulamadan hastalarımız son derece memnun. Tartışmalar azaldı. Bu pilot bir uygulama Sağlık Bakanlığı diğer hastanelere de bunu yaygınlaştırmayı düşünüyor.” 

Hâl hatır timleri işbaşında
MUTLU DOKTOR MUTLUS HASTA

Hasta memnuniyeti kadar çalışan memnuniyetini artırmanın da hizmet kalitesini yükseltme adına önemli olduğunu vurgulayan Dr. Güneş, buna yönelik çalışmalar da başlattıklarını söyledi. Çalışma alanı düzenlemelerinin yanında iş dışında sosyal faaliyetler organize ederek çalışan memnuniyetini artırmayı hedeflediklerini anlatan Dr. Güneş “Bunlardan birkaçı, her kata çay kahve makineleri koyarak, personelimizin bu hizmete kolayca ulaşmasını sağlamak, belediyelerle iş birliği yaparak gezi programları düzenlemek. Çalışanı memnun edemezseniz, hasta memnuniyeti de olmaz” dedi. 

 

Düzenleyen:  - SAĞLIK
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...