Üniversiteliye iş kapısı oldu

Üniversiteliye iş kapısı oldu
EKONOMİ Haberleri

Yapay zekânın etkisiyle 10 yıl içerisinde yok olacak meslekler arasında gösterilen çağrı merkezleri geçen yıl da büyümesini sürdürdü.

Ömer Temür
İSTANBUL

Türkiye Çağrı Merkezi Pazar Araştırması’na göre sektör 2018’de yüzde 21,5 büyüme ile 6,2 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Geçtiğimiz yıl 108 bin kişiyi istihdam edecek sektörün 2019 hedefi ise 112 bin kişi olarak açıklandı. Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Rengin Ağılönü çağırı merkezleri alanındaki istihdamın yüzde 50’si telekomünikasyon, finans ve kamu tarafından geldiğini belirterek “Telekomünikasyon yüzde 26 ile ilk sırada yer alırken onu yüzde 13 ile finans ve yüzde 11 ile kamu izledi. Özellikle Sağılık Bakanlığı, İçişleri Bakanlığının yatırımlarıyla birlikte kamu tarafında ciddi bir atılım oldu. Kamu kurumları onunculuktan üçüncülüğe yükseldi” dedi.

TEŞVİKLERİN ETKİSİ
Teşviklerin de etkisiyle Anadolu’da çağrı merkezi yatırımlarının arttığına dikkat çeken Ağılönü “Üç büyük şehrin dışında kalan diğer Anadolu illerinde çağrı merkezlerine yapılan yatırım oranı yüzde 44 iken, bu yıl yüzde 56’ya yükselmiş durumda. Geçtiğimiz yıl sektörün yüzde 39’unu bünyesinde bulunduran İstanbul’un bu seneki istihdam oranı yüzde 26. Ankara’nın istihdamı yüzde 7, İzmir’in ise yüzde 11 oranında. Çağrı merkezlerinde nitelikli çalışan sayısı da arttı. Üniversite mezunu personelin ağırlığı yüzde 12 artışla yüzde 62’ye çıktı” diye konuştu.

8.500 KİŞİ İKİNCİ BİR DİL KONUŞUYOR
Araştırma sonuçlarına göre;
¥ 2018’de çağrı sayısı 3,2 milyar adete yükselirken gelen aramaların büyük çoğunluğunu ürün/hizmet bilgisi oldu. Giden aramaların ise satış/pazarlama amacıyla yapıldığı görüldü.
¥ Çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 66’sını kadınlar oluşturdu.
¥ Çalışanların yaş ortalaması 27, ortalama çalışma süresi ise 3 yıl oldu.
¥ Yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcisi sayısı, önceki yıla oranla yüzde 49 artış göstererek 8.500 kişiye ulaştı. Çalışanların yüzde 41’i Almanca, yüzde 35’i İngilizce, yüzde 8’i Fransızca, yüzde 8’i ise Arapça dillerinde hizmet veriyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...