Üç milyon oyunculu arenaya devler indi

Düzenleyen:
Üç milyon oyunculu  arenaya devler indi

Ekonomi Haberleri

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de özellikle gençler arasında milyonlarca oyuncu ve izleyici kitlesine ulaşan strateji oyunu ‘League of Legends’in turnuvasına Ülker sponsor oldu

Ö. Faruk Bingöl

Teknoloji ve internet altyapısındaki gelişim, oyun sektörünü de beraberinde geliştiriyor. Türkiye’de 30 milyona yakın kullanıcının bulunduğu oyun pazarında ekonomik büyüklük, 500 milyon dolara yaklaştı. Dünyada ise bu rakam 90 milyar doları aştı. Bu süreçte “e-spor” da dijital oyunlar arasında kendine önemli bir yer edindi. Bunlardan biri de, League of Legends... 13 ülkede online oynanan bir strateji oyunu. Temel amaç, rakibin alanını ele geçirmek. Sadece Türkiye’de, 14-28 yaş aralığı ağırlıklı 3 milyon oyuncusu mevcut. 5’er kişilik takımların mücadelesine sahne olan bu turnuvanın 2014, 2015, 2016 finalleri, Ülker Sports Arena’da yapıldı. 2016 yayınını, sadece Youtube üzerinden 750 bin kişi izledi. Dünyada 1 milyar dolar büyüklüğe yaklaşan e-spor pazarı; bu sinerjisiyle yayıncıların, TV yöneticilerinin, reklamcıların ve sponsorların da ilgisini çekti. Geçen yıl bir takımı destekleyerek e-spor dünyasına merhaba diyen Ülker; League of Legends’in düzenleyicisi Riot Games ile yapılan anlaşma çerçevesinde, 2017’nin sonuna kadar Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru oldu. Anlaşma kapsamında bütün League of Legends Şampiyonluk Ligi takım formalarının kollarında, Ülker logosu yer alacak.
6 AYDA 6 MİLYON SEYİRCİ
Pladis Türkiye, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya Pazarlama Başkan Yardımcısı Başak Karaca, “E-spor’a özel ‘mutluluk oynanır’ sloganıyla açtığımız Youtube kanalımızda, 6 ayda 6 milyondan fazla izlenmeye ve yaklaşık 110 bin aboneye ulaştık. Şimdi bu alandaki faaliyetlerimizi bir adım öteye taşıyarak, League of Legends Şampiyonluk Ligi’ne destek veriyoruz. Ülker markalarımız, gençlerle bağlılığını bu ortamda artıracak. Gençlerle, onların dilinde iletişim kurmayı çok önemsiyoruz” dedi.

Formaları, taraftarları ve profesyonel oyuncuları var

League of Legends, Riot Games tarafından geliştirilen bir oyun... Riot Games Türkiye Müdürü Bora Koçyiğit; League of Legends’in Amerika, Avrupa, Kore, Çin ve Güneydoğu Asya’da da profesyonel ligleri olduğunu söyledi. Koçyiğit “Bu oyun, sezon boyunca tüm maçların canlı yayınlandığı, milyonlarca e-sporseverin liglerini takip ettiği bir spora dönüştü. Türkiye’de de durum farklı değil. Burada formalı, sponsorlu, ciddi hayran kitlelerine sahip profesyonel sporcular, sanal ortamda bir araya geliyor. Stratejinin, reflekslerin ve karşılıklı zekânın mücadelesini, milyonlarca kişi de ekranları başında izliyor. Takımı için tezahürat yapan taraftarlar, final mücadeleleri için arenaları dolduruyor. Nitekim bu sporun Türkiye Büyük Finalleri; 2014, 2015 ve 2016 yıllarında Ülker Sports Arena’da gerçekleştirildi. Etkinliğin biletleri satışa çıktıktan kısa süre sonra tükendi. Bu ligde oynayan tüm profesyonel oyuncular, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından lisanslanıyor. Bu da işin ciddiyeti ve kurumsallığı açısından önemli gelişme” dedi.

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...