Ticaret Bakanlığı'ndan yeni destek paketi: e-ihracatın payı artacak

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Ticaret Bakanlığı'ndan yeni destek paketi: e-ihracatın payı artacak

Ekonomi Haberleri

Ticaret Bakanlığı e-ihracatın, genel ihracattaki payının yüzde 10'a çıkarılması için yeni destek paketini açıkladı.

Ticaret Bakanlığı, "e-ihracatın desteklerimizle birlikte genel ihracat içindeki payının yüzde 10'a çıkarılması öncelikli hedeflerimizdendir" açıklamasında bulunarak, e-ihracat yapan firmalar için hazırlanan destek paketlerine ilişkin açıklama yaptı.

E-İHRACATIN PAYI ARTACAK

Anadolu Ajansı'nın aktardığı haber göre Ticaret Bakanlığı yaptığı yazılı açıklamada, e-ihracat destek paketi ile tüm e-ihracat ekosistemini kapsayacak şekilde Türk ürünlerinin ve markalarının dünyaya tanıtılmasında gerekli destekleri sağlayacağı belirtilerek; "Oluşturduğumuz destek paketleri ile e-ihracatımızın genel ihracatımız içerisindeki yüzde 1,5 oranındaki payını yüzde 10’a çıkarmayı ve böylece, dünyada hızla yükselmekte olan sınır ötesi e-ticaret pazarında ülkemiz ihracatçılarının etkin ve aktif bir şekilde rol almasına öncülük etmesine yardımcı olmak hedeflenilmektedir" denildi.

YENİ DESTEK PAKETİ

Desteklerin kapsamı hakkında bakanlıktan yapılan açıklama ise şöyle:

-Yurtdışı dijital pazaryerleri üzerinden gerçekleştirdiği tanıtımları (Dijital pazaryeri tanıtım desteği),

-Sipariş karşılama hizmetlerine ilişkin giderleri (Sipariş karşılama hizmeti desteği),

-Hızlı teslimatını sağlamak ve iade süreçlerini yönetmek üzere kiraladıkları yurt dışındaki depolarına ilişkin kira giderleri (depo kira desteği),

-Hedef ülkelerin yurt dışı pazaryerlerinde çevrim içi mağaza açılmasına, bu mağazaların yıllık ödemeleri ve ülkelerin e-ticaret paydaşlarından alacakları hizmetlere ilişkin giderleri (Çevrim içi mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği),

-Yurt dışı pazaryerleri üzerinden gerçekleştirilen hedef ülkelerdeki pazaryeri komisyon giderleri (pazaryeri komisyon gideri desteği),

- E-ihracata yönelik pazarlama ve tanıtım faaliyetleri (e-ihracat tanıtım desteği),

-Yurt dışında e-ticarete ilişkin pazara giriş stratejileri ile eylem planlarının oluşturulabilmesi amacıyla satın aldıkları sektör, ülke ve e-ihracat odaklı raporlara ilişkin giderleri (pazara giriş rapor desteği),

-Yurt dışı pazaryerleri ve yurt dışı pazaryerlerine ilişkin yurt içinde yapacakları entegrasyon hizmetlerine ait giderleri, (yurt dışı pazaryeri entegrasyonu desteği),

Gibi çok kapsamlı ihtiyaçları desteklenmektedir.

Kaynak: Anadolu Ajansı

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...