'Takviye edici gıda' oyununa 2,1 milyon lira ceza

Editör:
- Güncelleme:
'Takviye edici gıda' oyununa 2,1 milyon lira ceza
Ekonomi Haberleri

Marketlerin indirim kandırmacalarını frenleyen Ticaret Bakanlığı, şimdi de vatandaşı ‘takviye edici gıda’ üzerinden oynadığı reklam oyunlarıyla aldatmaya çalışan firmaları yakın takibe aldı.

CEVDET FIRAT AYDOĞMUŞ'UN HABERİ - Reklam Kurulu, takviye edici gıda reklamlarıyla ilgili olarak 6 firmaya 347 bin 128’er lira, 1 firmaya da 34 bin 701 lira olmak üzere, 7 firmaya toplam 2 milyon 117 bin 469 lira ceza kesti.

Şikâyetleri değerlendiren Reklam Kurulu, bir firmanın sosyal medya üzerinden verdiği gıda takviyesi ürünü reklamında “Sınavlarda başarının püf noktası” ve “Tüm Eczanelerde” ifadelerine yer verildiğini tespit etti. Yapılan incelemeler sonucunda, tanıtımlarda yer alan “Eczanelerde” ifadesiyle eczanelerin tüketicilerde sahip olduğu güven algısının kullanıldığı ve söz konusu ürünlerin güvenilir olduğu izlenimi oluşturularak tüketicilerin yanıltıldığı değerlendirildi. Kurul, bu firmaya 347 bin 128 lira ceza verdi.

Reklam Kurulu, takviye edici gıda olarak tanıtılan bir bebek şurubu için de inceleme yaptı. Ürüne Tarım ve Orman Bakanlığı’nca takviye edici gıda onayı verilmediği görüldü. Ayrıca, 2 yaşın altındaki bebek ve küçük çocuklar için takviye edici gıda üretilemeyeceği ve piyasaya arz edilemeyeceğine ilişkin yasağa rağmen, şurubun üzerinde bebek görseline yer verildiği de anlaşıldı. Kurul, tüketicilerin aldatılıp yanıltıldığı kanaatine vardı ve firmaya 347 bin 128 lira ceza uygulandı.

‘İLAÇ’ GİBİ TANITILAN ÜRÜNE ENGEL

Reklam Kurulu, bir başka firmanın da internet sitesi reklamlarında bir ürüne ilişkin tanıtımlarda, “Hipertansiyonu düşürücü etkisi vardır. Kolesterol ve kan şekerini dengeler. Şeker hastalığına iyi gelir. Kellik tedavisinde başvurulan kaynaklar arasındadır. Mide bulantısı ve mide ağrıları için birebirdir” gibi ifadelerin kullanıldığını tespit etti. Kurul, bilimsel olarak ispata muhtaç iddialara yer verilerek söz konusu ürünün bir ilaç veya beşerî tıbbi ürün gibi tanıtıldığını değerlendirdi.

Kurul, bu firmaya da 347 bin 128 lira ceza kesti. Reklam Kurulu, ‘takviye gıda’ konusunda ceza kestiği 7 firma da dâhil olmak üzere, toplam 16 ayrı reklamın durdurulmasına karar verdi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...