“Modanın başkentine çatır çatır satıyoruz”

Düzenleyen:
“Modanın başkentine  çatır çatır satıyoruz”

Ekonomi Haberleri

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu 2017 yılında yurt dışında 60 mağaza açacaklarını belirterek “Deyim yerindeyse İtalya gibi modanın başkentlerine çatır çatır ürün satıyoruz” dedi

Ömer TEMÜR

Damat-Tween ve D’S Damat markaları ile dünya moda perakendesinde söz sahibi olma yolunda ilerleyen Orka Holding, yoğun talep üzerine yurt dışındaki mağaza sayısını artırma kararı aldı. İstanbul’da düzenlediği 5. Yurt Dışı Bayi Toplantısı’nda 80 ülkeden 180 kişilik alım heyetini ağırlayan şirket bu yıl yurt dışında 50 yerine 60 yeni mağaza açacak. Rusya’dan Meksika’ya, İtalya’dan Avustralya’ya, Güney Afrika’dan Çin’e pek çok ülkeden satın alım heyetlerini İstanbul’da ağırladıklarını belirten Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu “2017-2018 Sonbahar/Kış koleksiyonunu sergilediğimiz etkinlikte toplam 3 bin 500 farklı model yer alıyor. Geçen yıl 180 bin ürün satışı yapmıştık. Bu sene aksesuarlar hariç siparişlerde 350 bin ürün adetini yakalamak üzereyiz. Bu yıl yurt dışında 50 yeni mağaza açma hedefimiz vardı ancak etkinliğe ilgi o kadar büyük oldu ki bu sayının en az 60 olacağını söyleyebilirim” diye konuştu.  
RUSYA’YA 11 YENİ MAĞAZA
Orakçıoğlu yurt dışı yatırımları hakkında ise şu bilgileri verdi: “Bu yıl yüzde 25 büyüme ile 600 milyon liralık ciro hedefliyoruz. 100 olan yurt dışı mağaza sayısını 160’a, yurt içi mağaza sayısını da 220’ye çıkararak toplam 380 mağazaya ulaşacağız. Cumhuriyetin 100. kuruluş yıl dönümü olan 2023 yılına kadar ise yurt içinde 300, yurt dışında 600 mağazamız olacak. Yurt dışı mağazamız yurt içi mağazanın iki katı olacak. Yine 2023 yılında 2,5 milyar TL ciro hedeflerken, bunun 250 milyon doları ihracattan gelecek. Ayrıca bu yıl ilk defa İsveç, İsviçre gibi ülkelere girmeyi planlıyoruz. Fransa’da lokasyon arıyoruz. Paris’te bu yıl mağaza açabiliriz. Meksika başta olmak üzere Güney Amerika’da 12 ülke için distribütörlük vereceğiz. Yine nisan ayında Katar’da ilk mağazamızı açıyoruz. Rusya’da rafa kaldırdığımız projeler tekrar gündemde. Rusya’da 14 olan mağaza sayımızı 25’e çıkaracağız. Afrika’da da safariye çıktık. Kuzey Afrika’dan Sahra Altı Ülkeleri’ne kadar kıtanın her bölgesinde yaygınlaşıyoruz. Doğu Avrupa’nın en büyük nüfusuna sahip Polonya’da ilk yılda 3-4 mağaza, üç yılda 15 mağaza hedefliyoruz. İsrail’de de üç yılda 15 mağaza ile pazar liderliği hedefliyoruz.” Geçen yılın son çeyreğinde İtalya’da dokuz günde dokuz mağaza açtıklarını hatırlatan Orakçıoğlu, “Bu yıldan itibaren Roma ve Floransa gibi marka kentlere de girerek bir kaç ay içinde 18 mağazaya ulaşacağız. Deyim yerindeyse İtalya gibi modanın başkentlerine çatır çatır ürün satıyoruz. Önümüzdeki beş yılda dünyada en çok konuşulan beş markadan biri olacağımıza inanıyorum” dedi. 

Bizi partner olarak görmeyen AVM’lerdeki mağazaları kapatacağız 

Süleyman Orakçıoğlu, AVM’leri partner olarak gördüklerini ancak anlaşmamakta direnen AVM’lerdeki mağazaları kapatacaklarını söyledi. Orakçıoğlu, “Bu yıl 15 mağazamızı kapatacağız. Bunların çoğunluğu AVM’lerde. Şu an kuru 2,5-3,5 lira arasında sabitleyerek bize yardımcı olan AVM’ler var. Hatta 2 liraya sabitleyen bile var. Biz onları partner olarak görüyoruz. Bizi partner olarak görmeyenlere de ona göre davranacağız. Sadece AVM kiraları değil. Ciroları düşük olanları da kapatacağız” diye konuştu. 

İstihdama 250 kişiyle katkı

Süleyman Orakçıoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başlattığı istihdam seferberliğine katkı sağlayacaklarını vurguladı. Hâlen yurt içi ve yurt dışında 3 bin 250 kişiye istihdam sağladıklarını belirten Süleyman Orakçıoğlu “Bu yıl yurt içinde 250 kişiye ek istihdam sağlamayı planlıyoruz” dedi. 

“Soyunma kabinine akıllı ayna koyacak''

Orka Holding, bu yıl 25 milyon TL yatırım planlıyor. Bu rakamın 3 milyon TL’si teknolojiye ayrıldı. Teknoloji yatırımı kapsamında mağazalara akıllı aynalar koyacaklarını belirten Orakçıoğlu, “İki yıldır üzerinde çalışıyorduk. Yazılımın patentini aldık. Artık müşteriler kabinlerde çok sayıda ürünü defalarca giyip çıkarmak yerine ayna karşısında üzerine tutması yeterli hâle gelecek. Yıl sonundan itibaren kademeli olarak müşterilerin bulunduğu her ortamda bunu yapabilmelerini sağlayacağız” dedi. Orakçıoğlu, ayrıca mağazalarda yazılı olarak sunulan ürün bilgilerini akıllı cihazlara uyumlu hale getirerek sanal gerçeklik platformuna taşıdıklarını söyledi. 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...