Markaların yol haritası ayrı olacak

Ekonomi Bakanı Zeybekci, Turquality programı kapsamında hizmet sektöründe faaliyet gösteren küresel Türk markaları oluşturmayı hedeflediklerini belirtti
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Turquality programı kapsamında hizmet sektöründe faaliyet gösteren küresel Türk markaları oluşturmayı hedeflediklerini belirterek, "Program kapsamında desteklenmeyi talep eden aday kuruluşlarımız detaylı bir değerlendirme sürecine tabi tutulacak. Seçilen kuruluşların eksik yönleri tespit edilecek ve bu doğrultuda stratejiler belirlenecek. Daha sonra her marka için ayrı ayrı 'Markalaşma Yol Haritası' oluşturulacak" dedi. Bakan Zeybekci, ihracat altyapısı ve uygulamaları açısından yeterli olgunluğa ulaşmış tüm hizmet sektörlerinin söz konusu programlardan faydalanabileceğine işaret etti.
TÜRKİYE 27'NCİ SIRADA
Hizmet ihracatının 4.5 trilyon dolarla dünya ticaretinin yüzde 20'sini oluşturduğunu, 50 milyar dolarla Türkiye'nin dünyada 27'nci sırada olduğunu kaydeden Zeybekci, dünyadaki toplam istihdamın da üçte birini teşkil ettiğini söyledi.