Etiketler daha az değişecek, gıda enflasyonu düşecek

- Güncelleme:
Etiketler daha az değişecek, gıda enflasyonu düşecek

Ekonomi Haberleri

CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum, 2023 yılında fiyat artışlarında yavaşlama olmasını beklediklerini belirterek “2023 yılı 2022’ye göre daha iyi olacak. Enflasyon ile birlikte gıda enflasyonu da düşecek” dedi.

Türkiye’de enflasyon oranı aralık ayında hız kesti. Enflasyon yıllık bazda yüzde 64,27 olurken, gıda enflasyonu ise yüzde 77,87 ile ortalamanın üzerinde gerçekleşti. Enflasyondaki düşüşün baz etkisiyle devam etmesi beklenirken ardı ardına kampanyalar açıklayan zincir marketler ise binlerce üründe fiyatları sabitleyerek destek veriyor.

CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum, 2023 yılında gıda enflasyonun hız kesmesini beklediklerin bildirdi. İzmir Mavişehir’de 200’üncü bayisinin açılışında konuşan Batum “2022 zor bir yıldı. Rusya Ukrayna savaşı, tahıl ve ayçiçeği krizi... Ancak 2023 yılı 2022’ye göre daha iyi olacak. Fiyat artışlarında yavaşlama bekliyoruz. Enflasyon ile birlikte gıda enflasyonu da düşecektir” dedi. Batum ocak ayında 20 bin üründe indirime gittiklerini hatırlatarak yıl boyunca indirim kampanyaları düzenleyeceklerini söyledi. CarrefourSA markalı private label ürünlere de ağırlık vereceklerini ifade eden Batum, “Tüketiciler uygun fiyatlı bu ürünlere büyük rağbet gösteriyor. Ciromuzun yüzde 15’ini 500 çeşitten fazla öz markalı ürünümüz oluşturuyor. Sene sonuna kadar öz markalı ürün sayısını bine çıkaracağız. Ciromuzdaki payı da yüzde 25-30’a kadar çıkacak” diye konuştu.

BAYİLİK SİSTEMİYLE FİYAT AVANTAJI

Bayilik sistemiyle küçük ve orta ölçekte esnaf ve girişimcilere ticaret imkânı da sunduklarını anlatan Batum, Mavişehir’in bunun en güzel örneklerinden bir olduğunu söyledi. 1.000 metrekarelik satış alanı, 12 bine yakın ürünüyle bayilik sisteminin Süper Mağaza konseptindeki en büyük bayi olduğunu dile getiren Batum şu bilgileri verdi: Türkiye’de yüzde 35-40 civarında olan organize gıda perakendesinin payı Avrupa’da yüzde 90’lara ulaşıyor. Bu yüzden biz de Türkiye büyürken esnafımızı ve girişimcilerimizi kazanmak adına bayilik sistemimizi hayata geçirdik. Ürün ve stok yönetimi, IT sistemleri, lojistik süreci, tasarım ve muhasebe gibi tüm konularda esnafımıza destek vererek, bulunduğu bölgede doğru ürünü, CarrefourSA kalite ve güvencesiyle tüketiciye sunmasını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra CarrefourSA olarak sahip olduğumuz büyük satın alma gücü sayesinde de bayilerimiz de ürünlere çok daha uygun fiyatlarla ulaşabiliyor ve müşterilerimize de aynı fiyat avantajını yansıtabiliyor. 

YENİLENEBİLİR ENERJİYE 107 MİLYON LİRA YATIRIM

 CarrefourSA olarak sürdürülebilirlik noktasında yatırımlarına devam ettiklerini söyleyen Batum, “Yenilenebilir enerjiye şu ana kadar 107 milyon lira yatırım yaptık. Enerjiden her yıl 30 milyon kilovat saat tasarruf ediyoruz. Bu Sabiha Gökçen Havalimanın bir yıllık elektriğine denk geliyor. Mavişehir mağazamızın çatısını da güneş enerjisi panelleri ile donatacağız. Enerjinin tamamını güneşten karşılayacağız” dedi. 

HER AY 1.500 BAŞVURU 

 Bayilik sistemine yeni nesil girişimcilerin ilgisinin arttığına dikkat çeken Batum, “Bayilik sistemimiz geleneksel esnafların yanı sıra 2. nesil yönetimi ve genç girişimcilerin de dikkatini çekiyor. Her ay 1.500 bayi talebi alıyoruz. Biz CarrefourSA olarak bayilik sisteminde herhangi bir ücret almıyoruz. 100 metrekarelik bir mağazanın ortalama maliyeti 900 bin lira civarında. Bayimizin yaptığı yatırımın iki yıl gibi bir geri dönüş süresi var. Şu anda 39 ilde 200 bayimiz var. Hedefimiz üç yıl içinde 1.000 bayiye ulaşmak” dedi. ÖMER TEMÜR'ÜN HABERİ

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...