Fiyatı önce yükseltip sonra indiren yanacak

- Güncelleme:
Fiyatı önce yükseltip sonra indiren yanacak

Ekonomi Haberleri

Yeni düzenleme ile mağazada indirimli ürünlerin eski ve yeni fiyatının etikete yazılması zorunlu olacak.

Fiyatı yüksek gösterip, sonra da indirmeksuretiyle tüketicileri yanıltanlar yandı.Yeni düzenleme ile mağazada indirimli ürünlerin eski ve yeni fiyatının etikete yazılması zorunlu olacak. İndirim yapılmadığı halde yapmış gibi gösteren firmalar ceza alacak. nbsp;İspat ise satıcıya ait olacak. TBMM kabul edilen Tüketici Kanunu tasarısına göre indirim yapmadığı halde indirim yapılmış gibi satış yapanlar hakkında, her bir satış için 200 lira para cezası uygulanacak. Düzenlemeyle indirimli satışlar, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, ilgili meslek odaları ve belediyeler tarafından denetlenecek. Satılan mal ve hizmetlerin indirimden önceki fiyatı da etiketlerde gösterilecek. Fiyatı önce artırıp sonra da indirim yapmış gibi gösterenler para cezasına çarptırılacak. Bir çorap bile olsa indirim olmadığı halde yapılmış gibi gösteren satıcılar hakkında, her bir ürün için 200 lira para cezası uygulanacak. Etiket fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda ise tüketici lehine olan fiyat uygulanacak. Yani en düşük rakam neyse o geçerli olacak. Ürünle ilgili şikayet gelmesi halinde indirimli fiyattan daha düşük fiyatla satılmadığının ispatı satıcıya ait olacak. Satıcının ayıplı maldan sorumluluğu, 2 yıl zamanaşımına tabi olacak. Ancak bu süre konut veya devremülklerde 5 yıl olarak uygulanacak. Ürün veya hizmetin ayıbı ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı söz konusu olmayacak. Düzenlemeye destek veren Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, "Büyük markaların böyle yaptığını sanmıyorum ama sonuçta büyükte olsa küçükte olsa bunu yapan firmalar sebebiyle sektörün itibarı tüketici nezdinde düşüyor. Avrupa'da belli dönemlerde mağazalar indirime gidiyorlar. Türkiye'de de böyle bir sistem gelişmeli" dedi. Damat amp;Tween markasının sahibi Süleyman Orakçıoğlu da, sezon açıldığında indirime gitmiş gibi görünen bir çok markanın bulunduğuna dikkat çekerek, "Tabi sahte indirimli fiyatlarda söz konusu. Biz daha önce Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) yönetimi olarak konuyu ilgili bakanlıklara iletmiştik. Şimdi Böyle bir çalışma yapılıyor olması güzel" diye konuştu. AVVA Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik ise göstermelik indirimlerle tüketicinin aldatıldığını söyledi. Düzenlemeyi olumlu bulduklarını ifade eden Ati, "Bundan sonra insanlar mağazalarda indirimleri gördüğünde kafalarında gerçek mi yoksa sahte indirim mi diye soru işareti kalmayacaktır" sözlerini kullandı.Perakende satılan malların veya ambalajlarının üzerine satış fiyatı, birim fiyatı ve üretim yeri bilgileri konulacak.


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...