Eczacıbaşı, Afrika’ya Fas’tan açılacak

Editör:
- Güncelleme:
Eczacıbaşı, Afrika’ya Fas’tan açılacak
Ekonomi Haberleri

Büyüme yatırımlarına bu yıl 200 milyon avro ayıran Eczacıbaşı, yeni fabrikasını 25 milyon avro yatırımla Fas’ta kurdu. Eczacıbaşı CEO’su Atalay Gümrah, temizlik kâğıdı ürünleri fabrikasıyla girdikleri Fas’tan Afrika’ya açılacaklarını söyledi.

CANAN ERASLAN'IN HABERİ

Eczacıbaşı, kuruluşunun 80’inci yılında yurt içi ve yurt dışında büyüme adımlarına hız verdi. Bu yıl büyüme yatırımları için 200 milyon avro ayıran, ilk üç çeyrekte 150 milyon avro yatırım yapan Eczacıbaşı, Afrika açılımının merkezi olarak gördüğü Fas’taki fabrikasını 25 milyon avro tutarındaki yatırımla hayata geçirdi.

Eczacıbaşı Tüketim Ürünlerinin Fas’ın Kasablanka şehrinde kurduğu fabrika, temizlik kâğıtları alanında, ülkenin hem üretim hem satış ve pazarlama yapan tek uluslararası şirketi oldu. Yaş ortalaması 28 olan, 37 milyonluk nüfusuyla temizlik kâğıdı kullanımında büyük potansiyel barındıran fabrikada dakikada 1.200 rulo tuvalet kâğıdı üretebiliyor. Solo ve Selpak markalarıyla tuvalet kâğıdı, kâğıt havlu, peçete ve mendil olmak üzere 50’yi aşkın çeşit ürün imalatı gerçekleştiriliyor.

YENİ YATIRIM YOLDA

Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Atalay Gümrah, yılın kalanında ve 2023 yılında yatırımların devam edeceğini, organik yatırımlara ilave olarak iş alanlarında farklı projeleri hayata geçirdiklerini söyledi.

Buna örnek olarak son dönemde aldıkları Gensenta İlaç’ı gösteren Gümrah “Gelirlerimizin yüzde 60’tan fazlasını uluslararası ticaret ile gerçekleştiren topluluğumuzda, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri olarak hedefimiz uluslararası yatırım ve ticaretle büyümek. Bu fabrika yüzde 100 Türk yatırımı. Ayrıca topluluğumuzun Afrika kıtasındaki ilk yatırımı ve temizlik kâğıtları alanında tek uluslararası yatırım. Bu yatırım sayesinde Selpak ve Solo markalarımızla, Türkiye’de olduğu gibi Fas’ta da liderlik sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

Eczacıbaşı Tüketim Ürünlerine ekim başında CEO olarak atanan Bülent Kozlu da temiz ve sağlıklı bir hayatın her alanına eşlik etmek amacıyla çalıştıklarını belirterek, Türkiye’de 10 evden 7’sinde yer aldıklarını, temizlik kâğıdı üretiminde 250 bin ton kapasiteye ulaştıklarını ve yüzde 22 ile pazar liderliğini koruduklarını ifade etti. 80’li yıllarda yarı mamul ihracatıyla başlayan, 90’ların sonunda Selpak markalı ürün ihracatıyla devam eden yolculukta Türkiye’nin en büyük ihracatçılarından biri konumuna ulaştıklarını söyledi.

FAS BİZİM İÇİN BİR BAŞLANGIÇ

Fas’ta 2018’den bu yana kesintisiz büyüdüklerini, üst segmentte yüzde 47 olan paylarını kısa sürede yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Bülent Kozlu “Fas bizim için bir başlangıç adımı. Fas’taki yetkinliklerimizi güçlendirerek edindiğimiz tecrübeyle farklı ülkelere ihracat ve diğer Afrika ülkelerinde yatırım yapmayı planlıyoruz” dedi.

Kozlu, 2026 yılında uluslararası satışlarının ciro içindeki payını da yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

HEDEFİMİZ LİDER OYUNCU OLMAK

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Fas Fabrikası Genel Müdürü Tolga Yazgan ise Fas’ta kişi başı temizlik kağıdı kullanımının bugün itibarıyla 2 kg seviyesinde olduğunu belirterek “Dünyada kişi başı kullanım yıllık ortalama 6 kg, gelişmiş Batı ülkelerinde 16 kg, Türkiye’de ise 7,5 kg seviyesinde. Veriler, Fas pazarının her yıl ton bazında yüzde 5 büyüyeceğini ortaya koyuyor. 2025 yılında Selpak ve Solo markalarıyla Fas pazarında lider oyuncu olmayı hedefliyoruz” dedi.

BÜLENT KOZLU, EKİM BAŞINDA CEO'LUĞA ATANDI

Eczacıbaşı Tüketim Ürünlerinin ‘çiçeği burnunda’ CEO’su Bülent Kozlu, ekim ayında bu görevi üstlendi. Lisans eğitimini Harvard Üniversitesi Siyasi Bilimler Bölümünde, işletme yüksel lisansını Harvard Business School’da tamamlayan Kozlu, iş hayatına 2003 yılında Lazard Yatırım Bankasının New York ofisinde analist olarak başladı.

Ocak 2020’de Eczacıbaşı Holding Yatırım Ofisi Başkanlığı görevini üstlenen Kozlu, EBRD ve Nef Gayrimenkul ortaklığı ile bir yatırım şirketinin kuruluşuna da liderlik etmişti.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...