E-ticarette Kasım fırtınası: Tüm zamanların rekoru kırıldı

Düzenleyen: / Kaynak: Anadolu Ajansı
- Güncelleme:
E-ticarette Kasım fırtınası: Tüm zamanların rekoru kırıldı

Ekonomi Haberleri  / Anadolu Ajansı

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, Kasım ayında internet alışverişlerinde tüm zamanların satış rekorunun kırıldığını açıkladı.

Kasım ayında yeni bir satış rekorunun kırıldığını duyuran Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, e-ticarette geçen ay 300 milyar liralık işlem hacmi ve 500 milyon siparişe ulaşıldığını belirtti.

Çevikoğlu, geçmiş kampanyalardan elde edilen deneyimler, değişen tüketici alışkanlıkları ve e-ticaret düzenlemeleriyle bu yıl kasımda indirim kampanyalarının genellikle belirli haftalara odaklandığını ve bir ay sürdüğünü söyledi.

"TÜKETİCİ KASIM İNDİRİMLERİNE ALIŞTI"

Tüketicilerin de Kasım kampanyalarına alıştığını, taleplerinin planlamasını buna göre yapmaya başladığını anlatan Çevikoğlu, e-ticaret platformları, satıcı ve markaların da bu takvimle kampanya planlamasını gerçekleştirdiğini aktardı.

Bekarlar Günü, Alışveriş Cuması, Öğretmenler Günü, Siber Pazartesi ve 13 Kasım'da okulların bir hafta ara tatile girmesiyle e-ticaretin yoğun indirim kampanyalarına ve alışverişlere sahne olduğunun altını çizen Çevikoğlu, özellikle ebeveynlerin bu dönemde çocukları için tablet, oyun konsolları gibi elektronik eşyalar aldığını, okulların açılmasıyla çanta, kalem ve defter gibi ürünlerin ilgi gördüğünü vurguladı.

E-ticarette Kasım fırtınası: Tüm zamanların rekoru kırıldı

"TİCARET HACMİ GEÇEN YILA GÖRE 4 KAT ARTTI"

Çevikoğlu, Öğretmenler Günü'nde çiçek alımlarının başı çektiğine, kitap, seramik obje, kupa, çerçeve ve tekstil ürünlerine de rağbet olduğuna işaret etti. Kasım ayında e-ticarette tüm zamanların rekorunun kırıldığını ifade eden Çevikoğlu, şöyle devam etti:

"Hem işlem sayısı hem de ticaret hacminde rekorlarla dolu bir ay oldu. Bir önceki aya kıyasla e-ticarette 2 kata yakın işlem hacmi ve adedi gerçekleşti. Geçen yılın Kasım ayına kıyasla ise 4 katı aşkın bir büyüme yaşandı. Bu da yaklaşık olarak Kasım 2023 için 300 milyar liralık bir işlem hacmine ve 500 milyon siparişe tekabül ediyor."

"E-TİCARETTE 2023 BÜYÜME HEDEFİNE ULAŞABİLİRİZ"

Türkiye'de e-ticaret sektör büyüklüğünün 2023'te yaklaşık 1,8 trilyon liralık hacme ulaşmasının öngörüldüğüne dikkat çeken Çevikoğlu, 11 aylık net verilerin henüz belli olmamasına rağmen Kasım'da yakalanan ivmenin bu hedefin rahatlıkla yakalanabileceğini gösterdiğini kaydetti.

Sektördeki yapılması planlanan projelere de değinen Çevikoğlu, e-ticaret sektörünün gelişiminin gelecek dönemde e-ihracatla birlikte olacağını, bu sebeple tüm platform ve satıcıların kendilerini e-ihracata hazır konuma getirmesi gerektiğini belirtti.

E-ticarette Kasım fırtınası: Tüm zamanların rekoru kırıldı

"ARALIK AYINDA DA KAMPANYALAR DEVAM EDECEK"

Tüketicilerin uygun fiyat ve kaliteli ürünler ile buluşması için Aralık ayının da yine indirim kampanyaları ile dolu dolu geçeceğinin altını çizen Çevikoğlu, 2023'ün son haftasına işaret etti:

"Yılın Son Pazarı Türkiye’nin Pazarı kampanyası çerçevesinde, 25-31 Aralık'ı 'İndirim Haftası' olarak ilan ediyoruz. Söz konusu kampanya kapsamında KOBİ ve ulusal markalarımız hem 2023'ten kalan tüm stoklarını eritecek hem de 2024'e yeni bir başlangıç yapacaklar. 'Stoklarınızı birlikte bitirelim' anlayışıyla düzenlenen kampanyada, vatandaşlarımız elektronikten ev ürünlerine, mutfak gereçlerinden moda ürünlerine kadar farklı ihtiyaç ve tarza hitap eden milyonlarca ürünü indirimli fiyatlardan alabilecek."

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Anadolu Ajansı
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...