e-Ticaret'e niş yatırım: Pempati sadece anne-bebek ürünleri satacak

Düzenleyen:
- Güncelleme:
e-Ticaret'e niş yatırım: Pempati sadece anne-bebek ürünleri satacak
Ekonomi Haberleri

Pandemiyle önemi anlaşılan e-Ticaret’te rekabet artıyor. Yılda 100 milyar TL’lik hacmin olduğu anne-bebek ürünleri için ‘Pempati’ isimli pazar yeri hayata geçirildi. 100 firmayla yola çıkan platform yıl sonuna kadar 3 bin firmayı hedefliyor.

ÖNDER ÇELİK'İN HABERİ - Türkiye’deki e-Ticaret girişimlerine bir yenisi daha eklendi. Anne ve çocuk ürünlerinin satılacağı pazar yeri Pempati, 100 milyon TL sermayeyle hayata geçirildi. Anadolu’dan beş yatırımcının bir araya gelmesiyle kurulan girişim şimdiden 100 firmayla anlaştı.

Metastore Yönetim Kurulu Başkanı Özkan Salman, önce Türkiye ardından da dünyaya yaymak için bu pazar yerini kurduklarını belirterek “Bebek mamasından emziğe; bebek arabasından hamile kıyafetine, çocuk bezinden şampuana kadar yaklaşık 250 bin çeşit ürün Pempati’den temin edilebilecek. Sadece anne, çocuk ve bebek kategorisine bu denli odaklanmış bir başka pazar yeri yok” dedi.

11 İLE 6 AY KOMİSYON YOK

Pempati projesi için ilk etapta 10 milyon liralık yatırım yaparak faaliyete başladıklarını, ilerleyen dönemde bu yatırım tutarının peyderpey artacağını dile getiren Salman, Pempati’de komisyon oranlarının yüzde 10’un altında olduğunu, deprem yaşanan illerden ise ilk 6 ay hiçbir komisyon talep etmeyeceklerini söyledi.

YÜZDE 20 UYGUN OLACAK

Türkiye’de her yıl ortalama 1.1 milyon bebek doğduğunu anlatan Salman, şöyle devam etti: 0-14 yaş arası nüfus 19 milyon kişi. Pazar yerlerinden alışveriş yapan kadın müşteri sayısı ise 20 milyondan fazla. Aslında niş bir alana giriyoruz ve burada çok büyük bir potansiyel olduğunu düşünüyoruz. Anne, bebek ve çocuk kategorisinin pazar büyüklüğü yaklaşık 100 milyar lira. Pempati olarak hedefimiz ilk yılın sonunda mağazalarımızın toplam cirosunun günlük 12 milyon liraya ulaşması. Üçüncü yıl sonunda üç haneli milyon liralara, beşinci yıl sonunda ise milyar liralık hatta milyar dolarlık cirolara ulaşmasını hedefliyoruz.

Pempati aynı ürünü diğer pazar yerlerine göre en az yüzde 20 daha uygun fiyata satacak. Yani Pempati’den daha ucuza ürün bulmak mümkün olmayacak. Şu an 100 firma ile anlaştık. Birinci yılın sonunda 3 bin firmanın Pempati’de yer almasını hedefliyoruz. Üçüncü yılın sonunda Pempati’deki şirket sayısı 15 bine ulaşacak. Beşinci yıl sonunda ise 35 bin olarak tahmin ettiğimiz bu sektördeki tüm şirketlerin Pempati’de bir mağazasının olmasını hedefliyoruz. 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...