Dünyaya Türk pırlantası

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Dünyaya Türk pırlantası
Ekonomi Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, 2030 yılına kadar 600 yeni mağaza daha açacaklarını belirterek “Toplamda bin mağaza ve 2 bin istihdam ile pırlantalı mücevher alanında dünyanın ilk üç markasından biri olmayı hedefliyoruz” dedi.

ÖMER TEMÜR'ÜN HABERİ - Türkiye’nin en büyük pırlanta perakendecisi olan Zen Pırlanta global oyuncu olma yolunda ilerliyor. Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, 2030 yılında bin mağaza sayısına ve 2 bin kişilik istihdama ulaşarak pırlantalı mücevher alanında dünyanın ilk üç markasından biri olmak istediklerini söyledi. Güzeliş “Bundan 18 sene önce perakendeciliğe başladığımda kendimize çeyrek asırlık bir hedef belirlemiştik. Bu hedef doğrultusunda da ilerlemeye devam ediyoruz. Bugün 50’si yurt dışında olmak üzere toplam 400 mağazamız var. Amerika, İngiltere, Bulgaristan, Almanya, Katar, Irak, Kıbrıs ve Sırbistan gibi 20’ye yakın ülkede faaliyet gösteriyoruz. Geçen sene 80 ülkeye 80 milyon dolar pırlantalı mücevher ihracatına imza attık. Ağırlıklı olarak Orta Doğu, Avrupa, ABD ve Güney Amerika ülkelerine ihracat yapıyoruz” dedi. Güzeliş, 2030 yılına kadar 600 yeni mağaza ile toplamda bin mağazaya ulaşmak istediklerini belirterek, “750 olan istihdam sayısını ise 2 bine çıkaracağız. Bin mağaza ile pırlantalı mücevher alanında dünyanın ilk üç markasından biri olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

1 MİLYAR LİRALIK YATIRIM

Hong Kong’da gerçekleştirilen Jewellery World Awards’de dünya mücevher sektörünün şekillenmesine katkıda bulunan 40 kişi arasındaki yerini alarak ödüllendirilen Güzeliş, üretim yaptıkları yeni fabrikayla ilgili olarak da şu bilgileri verdi: Elmas Kule’de 1 milyar TL’lik yatırımla toplam 10 bin metrekare alanıyla dünyanın en büyükleri arasında yer alan fabrikamızda ayda 750 kişi ile 50 bin adet pırlantalı mücevher üretmeye başladık. Hedefimiz, ayda 200 bin adet mücevher üretmek.

PARFÜMDE DE BÜYÜYECEK

Mücevherin yanı sıra parfüm pazarında da büyüme kararı aldıklarını dile getiren Güzeliş “Fransız bir şirketle çalışarak ilk parfümümüzü 2020 yılında pazara sunduk. Ardından İsviçreli bir şirketle çalışmaya başladık, bugün kadınlar için 4 ve erkekler için de 4 farklı olmak üzere toplam 8 parfümümüz var. Parfümlerimize yakut, zümrüt, safir ve pırlanta gibi üretimlerimizde kullandığımız mücevher taşlarının adlarını verdik. Parfüm serimizi genişletmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

İCARDİ VE WANDA İLE AYDA 10 BİN PIRLANTA SATACAK

Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, Zen Pırlanta’nın yeni marka yüzlerinin ünlü futbolcu Mauro Icardi ve eşi Wanda Nara olduğunu açıkladı. Güzeliş “Bugüne kadar Türk halkının sevdiği, ilgiyle takip ettiği isimleri Zen Pırlanta ile bir araya getirdik. 2024 yılına girerken yeni marka yüzlerimiz taraflı ya da tarafsız herkesin gönlünde taht kuran sporcumuz Mauro Icardi ve Wanda Nara oldu. Icardi’nin futboldaki başarısının yanı sıra, birbirlerine aşkla bağlı olmaları bu çifti seçmemizde rol oynadı” dedi. Ayda 3.500 pırlanta satışı yaptıklarını belirten Geziliş, Mauro Icardi ile 10 bin adet satışa ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi.

EVLİLİK TEKLİFLERİNİN YÜZDE 15'İ TEKTAŞ İLE YAPILIYOR

Pırlanta pazarı hakkında bilgi veren Güzeliş “Dünyada 300 milyar dolarlık bir pazar. Türkiye’de pazarın büyüklüğü ise 2 milyar dolar. Türkiye’de evlilik tekliflerinin yaklaşık yüzde 15’i pırlanta ile yapılıyor. Biz de tektaş yüzüğün ortalama fiyatı 25 bin lira. Sadece kadınlar değil artık erkekler de pırlanta takıyor” dedi.

Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...