Dünyanın en büyük gıda fuarına Türkiye damgası

- Güncelleme:
Dünyanın en büyük gıda fuarına Türkiye damgası
Ekonomi Haberleri

Türkiye, dünyanın en büyük gıda fuarı SIAL Paris’te tüm ülkeleri geride bırakarak birinci sıraya yerleşti. Michelin yıldızı ile de bütün dikkatler Türk firmalara çevrildi.

CANAN ERASLAN'IN HABERİ

Dünyanın en büyük gıda ve içecek inovasyon fuarlarından SIAL, Rusya-Ukrayna savaşının gölgesinde kapılarını ziyaretçilere açtı. Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen fuara 345 firma ile katılan Türkiye 119 ülke arasında birinci sıraya yerleşirken, millî ve bireysel katılımcı sayısı ile metrekare toplamında ise İtalya ve İspanya’nın ardından 3’üncü büyük yabancı katılımcı oldu. Savaş sebebiyle gıda tedarikinde zorlanan Avrupa ülkeleri Türk firmalarına büyük ilgi gösterirken, İstanbul’da beş restoranın Michelin yıldızı almasıyla tüm dikkatler Türk firmalarına çevrildi.

İki yılda bir gerçekleştirilen fuarın millî katılımlar için ayrılan bölümünde Türkiye stantlarını 36 yıldır İstanbul Ticaret Odası (İTO) düzenliyor. Bu ortak alanda Türkiye’nin dört bir yanından katılan 270 Türk firması stant açarken, 75 Türk firması da SIAL’e farklı salonlarda bireysel stantlarıyla katıldı. Bu yıl teması “Değişime sahip ol” (Own the change) olarak belirlenen SIAL Paris’te Türkiye millî standı “genel gıda”, “bisküvi”, “çikolata”, “şekerleme”, “içecekler”, “dondurulmuş gıda”, “gıda ekipman ve teknolojileri”, “süt ve süt ürünleri”, “et ve kümes hayvanları” ve “organik gıda” olmak üzere 8 ayrı ihtisas salonunda yer alıyor.

DÜNYA SOFRASINDAYIZ

Fuarı çevrim içi toplantıyla medya mensuplarına değerlendiren İTO Başkanı Şekib Avdagiç, SIAL gibi bir dünya sofrasında en büyük yabancı katılımcı olmanın gurur verici olduğunu söyledi. Avdagiç “SIAL 1986’da Türkiye millî katılımını yaklaşık 100 metrekarede 10 firma ile gerçekleştirmiştik. Fuara Türkiye olarak millî iştirakimiz 1980’li yıllardan bu yana sürekli arttı. 2022’de ise geçmişteki tüm çalışmaların grafiğini geçtik. SIAL’deki 36 yılımızın sonunda bir kez daha gördük ki firmalarımız tarım ve gıda sektörünü yüksek teknolojiyle buluşturulup, yüksek kaliteli, sağlıklı ürünler ortaya koyuyor. Birinciliğimiz salgın sonrasında Türk girişimcisinin küresel rekabette en önde yer alma kararlılığının bir delili. Biz ham maddelerimizi kendimiz işleyip onlara değer katabiliyoruz” diye konuştu.
Küresel gıda endüstrisindeki gelişmelerin iki konunun önemini yeniden hatırlattığını belirten Avdagiç “Birincisi, gıda potansiyelimizi en iyi şekilde değerlendirmeli ve tarımsal hasılamızı artırmalıyız. Bu da ancak teknoloji ile mümkün. İkincisi ise gıdada kendimize yeterli olmak ya da üretimde birinci veya ilk beşte yer almak yetmez. Ürettiğimize daha fazla katma değer katmalıyız” dedi.

HEDEF 30 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT

Türkiye’nin gıda ihracatına değinen Avdagiç, 2021’de gıda ürünleri sektörünün 22,2 milyar dolarlık ihracat, 16,7 milyar dolarlık ithalat ile 5,5 milyar dolarlık dış ticaret fazlası verdiğini söyledi. Türkiye’nin 48 milyar dolarlık tarımsal hasılası ile dünyanın en büyük 10’uncu tarım ülkesi konumunda olduğunu belirten Avdagiç, şunları kaydetti: Sektörde son 5 yılda 1 milyar dolara yakın doğrudan yabancı yatırım yapıldı. Türkiye 2022 yılının ilk 7 ayında 13,8 milyar dolarlık gıda ürünleri ihracatı yaptı. 2022 yılında 2021 yılının toplam ihracat rakamı olan 22 milyar doların da aşılacağını öngörüyoruz. Tarımda, gıdada üretim ve işleme potansiyeli ve kapasitesi Türkiye kadar büyük olan bir ülkenin, hayalleri de büyük olmak zorunda. Bizim gıda ürünlerinde kısa vadeli ihracat hedefimiz 30 milyar dolar sınırını aşmak.

5 YILDIZ İLGİSİ

Türkiye’de 5 restoranın Michelin yıldızı alması ve ilk kez 2 yıldızlı bir restoranımızın olması, SIAL’de Türk gıda şirketlerine ilgiyi artırdı. Konserve, sos, zeytinyağı, makarna, hububat, şekerleme, içecek, kurutulmuş sebze ve meyve, kuruyemişler başta olmak üzere Türk şirketleriyle görüşmeye gelen alıcıların sayısını ikiye katladı. Amerika, yeni dönemde Türk gıda şirketlerinin en önemli alıcılarından oldu.

EN İNOVATİF ÜRÜN

Fuarda İTO’nun yayınladığı “İstanbul Mutfağında Ahenk ve Lezzet” kitabı da SIAL ziyaretçilerine ve profesyonellere tanıtıldı. Lezzetseverler, tatları, sofraları, ikramları, çeşnileri, kurumları, perhizleri, bayramları, kültürü ve tarihî arka planı ile İstanbul mutfağı hakkında bilgi aldı. SIAL’de bu yıl ilk defa süt ürünleri bölümünde de Türkiye millî katılım düzenlenmesi önemli bir gelişme olarak dikkati çekti. Ayrıca fuar idaresi, SIAL’e katılan bir Türk firmasının ürettiği zeytinyağını inovatif ürün olarak seçti.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...