CEO’lar Türkiye’yi dünyaya anlatacak

Düzenleyen:
CEO’lar Türkiye’yi  dünyaya anlatacak

Ekonomi Haberleri

Yurt dışında Türkiye’ye yönelik oluşturulmaya çalışılan olumsuz imaja karşı dünyanın en büyük şirketlerinin CEO’ları ile Türkiye İmaj Kampanyası başlatıldı

Önder Çelik İSTANBUL
Türkiye’nin yurt dışındaki imajını güçlendirmek için ülkede yatırımı bulunan dünyanın en büyük şirketlerinin CEO’larının katılımıyla hazırlanan ‘Türkiye İmaj Kampanyası’ başlatıldı. Ekonomi Bakanlığı öncülüğünde, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) koordinasyonu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliği ile sürdürülen kampanya kapsamında, şirketlerin üst düzey yöneticileri Türkiye’ye ilişkin görüşlerini reklam filmi aracılığıyla anlatıyor. Yöneticilerin Türkiye’ye yatırımı tavsiye ettiği reklam filmleri ilk etapta Almanya, ABD, Rusya, İngiltere, Fransa, İtalya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde yayınlanacak. “Sizde Türkiye’ye gelin, kendi hikayenizi keşfedin” sloganıyla küresel şirketlerin CEO’larının Türkiye’yi anlattığı Türkiye İmaj Kampanyası’nın Çırağan Sarayı’nda düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, kampanyanın ilk anda dünyanın 7 merkezinde başlayacağını, devamının da geleceğini söyledi. Önce TV’ler, sonra gazeteler, dergiler, sosyal ve dijital medyada kampanya düzenleneceğini, şehir meydanlarında da kampanyayı göstereceklerini ifade eden Bakan Zeybekci, “İnatla, ısrarla sonuna kadar, ABD’den Almanya’ya, İzlanda’ya, Rusya’ya, Dubai’ye, Bahreyn’e, Riyad’a kadar dünyanın her yerindeki dostlarımıza ‘gelin bu tuzağa düşmeyelim’ diyeceğiz” şeklinde konuştu. 
TOPYEKÛN SEFERBERLİĞE BAŞLIYORUZ
Diğer kampanyaların da sonra geleceğini kaydeden Zeybekci, şöyle devam etti: “Dünyayı, dünyadaki önemli aktörleri Türkiye’ye çağıracağız. İş dünyasındaki, medya alanındaki... Türkiye’de her şeyi elle tutup gözle görmelerini sağlayacağız. Sonra arkası da var. Topyekun bir seferberliğe başlıyoruz. Hükümet olarak böyle bir seferberliği bugüne kadar fiili olarak yaptık. Bütün bakanlarımız, gittiğimiz her yerde Türkiye’yi anlatmaya çalıştık. Gelecekle ilgili hayallerimizi ve planlarımızı yeniden kurmaya çalışacağız.”

Kampanyada kimler yer alıyor?

Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens, Samsung Electronics Türkiye Başkanı Dae Hyun Kim, Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, Toyota Türkiye Genel Müdürü ve CEO’su Hiroshi Kato, Hyundai Assan Başkanı Mong Hyun Yoon, AXA Grup CEO’su Guillaume Lejeune, Sanofi Türkiye Ülke Başkanı Fabrizio Guidi, Novartis Türkiye Ülke Başkanı Peter Catalino, Sberbank CEO’su Herman Gref, BNP Paribas Başkan Yardımcısı Jean Paul Sabet, Ford Başkanı ve CEO’su Mark Fields, FCA Grup CEO’su Sergio Marchionne, Nestle Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Felix Allemann.

CEO’lar Türkiye’yi  dünyaya anlatacak

EnrIque JImenez:Ekonominiz, dünyanın gördüğünden daha iyi 

Philip Morris/Sabancı Genel Müdürü Enrique Jimenez, Türkiye ekonomisinin dünyanın gördüğünden çok daha iyi durumda olduğunu söyledi. Türkiye’nin stratejik konumu, demografik yapısı ve güçlü gelişme potansiyeliyle yabancı yatırımcılar için cazip bir ülke olduğunu ifade eden Jimenez, Türkiye’nin, OECD üyeleri arasında dikkate değer ve dinamik bir pazar olduğunu, yatırım ortamı geliştikçe yabancı sermayenin rotasını Türkiye’ye çevireceğine inandığını söyledi. Jimenez, “Türkiye ekonomisi dünyanın gördüğünden çok daha iyi durumda” şeklinde konuştu. Türkiye’nin ekonomik geleceğine yürekten inandıklarını, bu inançla yatırımlarını sürdürmekte kararlı olduklarını ifade eden Enrique Jimenez, Türkiye’de son 3 yılda 300 milyon doların üzerinde yatırım yaptıklarını, şirketin Türkiye’deki toplam yatırımlarının 1 milyar doların üzerinde bulunduğunu söyledi.

KARA PROPAGANDAYA ETKİLİ CEVAP VERECEĞİZ

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye İmaj Kampanyası’nın bir yıl süreceğini belirterek, 7 ülkede 500 milyon kişiye doğrudan ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Büyükekşi “Kampanya sonunda 2,7 milyar erişim teması sağlamayı planlıyoruz. İnanıyoruz ki, kampanyamız ile birlikte ülkemize karşı yapılan kara propagandaya etkili bir karşılık vermiş olacağız” ifadelerini kullandı. TOBB Başkan Yardımcısı Halim Mete ise Türkiye’ye yatırım yapanların hep kazandığını, bugün Türkiye’ye yatırım yapanların yarının kazananları olacağını ifade etti.

CEO’lar Türkiye’yi  dünyaya anlatacak

 

 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...