CarrefourSA Türkiye’nin balıkçısı olacak

- Güncelleme:
CarrefourSA Türkiye’nin balıkçısı olacak
Ekonomi Haberleri

Türkiye’nin en büyük balık perakendecisi konumunda bulunan CarrefourSA, bu alandaki yatırımlarına hız verdi.

Ömer Temür İSTANBUL

CarrefourSA olarak su ürünleri alanındaki yatırımlara devam edeceklerini belirten CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, “2022 itibarıyla balık satışı gerçekleştirilen market sayısını 405’e çıkardık. En son İzmir ve Antalya’da iki yeni su ürünleri depomuzu açtık. Gebze’deki depomuzla birlikte toplam üç su ürünleri depomuzdan müşterilerimize yıl boyunca doğru kalitede balığı doğru fiyata sunuyoruz. Bugüne kadar yaptığımız 30 milyon TL’lik yatırım ve bu alandaki 400 uzman çalışanımızın katkısıyla çok iyi bir sezon geçiyoruz. Hayata geçirdiğimiz kadın ustalar programı kadınların farklı meslek alanlarında istihdam edilmelerini sağlıyoruz. Hedefimiz üç yıl içinde CarrefourSA balık reyonlarını daha fazla kadın çalışana teslim etmek. Geçtiğimiz yıla oranla bu alanda büyümemiz bu yıl yüzde 120’yi aştı. Balıkta 2022’yi 1 milyar TL ciro ve 12 bin ton satış ile kapamayı hedefliyoruz. 2023 ve sonrasında da Türkiye’nin en iddialı balık reyonuna sahip gıda perakendecisi olmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.  

Türkiye’de kişi başı et ve balık tüketiminde Avrupa ortalamalarının oldukça altında seyrettiğini dile getiren Kartallıoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “TÜİK verilerine göre Türkiye’de kişi başı su ürünleri tüketimi yıllık 6 kg civarında. Oysa Avrupa’da bu rakam 22 kg’a kadar çıkıyor. Orta Doğu ülkelerinde bile ortalamanın 10 kg civarında olduğunu biliyoruz. Bunda fiyat ve satın alım gücünün etkisi olduğunu söyleyebiliriz; ancak asıl konu tüketim alışkanlığında başlıyor. Hedefimiz bu sağlıklı gıdaya güvenilir bir şekilde ve doğru fiyatlandırma ile erişimi artırmak; Türkiye’nin balık tüketimini çok daha yukarıya taşımak.” 

EN ÇOK PALAMUT SATILIYOR 

CarrefourSA Kategori Genel Müdür Yardımcısı Murat Dinçer de balık satışlarının yaklaşık yüzde 70’inin üretim balıkları, yüzde 20’sinin av balıkları ve yüzde 10’nun işlenmiş ve marine ürünlerinden oluştuğunu söyledi. Dinçer, “Bu sezon CarrefourSA için çok iyi geçiyor. Sezon etkisiyle birlikte palamudun fiyat ve tonaj olarak iyi başlaması, raflara da hareketlilik getirdi. En çok satış yapılan balık palamut. Çipura, levrek ve somon onu takip ediyor. En çok balık sattığımız iller ise sırasıyla İstanbul, Ankara, Adana ve Antalya. CarrefourSA olarak balığı sadece reyonlarımızda satmakla kalmıyoruz. Diğer e-Ticaret mecralarından farklı olarak CarrefourSA online mağazamız, taze sebze-meyve ve et gibi deniz ürünleri ve balık satışları da yapıyor Ayrıca mevcut 14 Lezzet Arası restoranımızda da balık, en çok tercih edilen ürünler arasında” dedi. 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...