Çanakkale Köprüsü 40 gün sonra açılıyor

Çanakkale Köprüsü 40 gün sonra açılıyor

EKONOMİ Haberleri

Lapseki ve Gelibolu ilçeleri arasında, temeli 18 Mart 2017'de atılan ‘1915 Çanakkale Köprüsü’nde sona yaklaşıldı.

Martta açılması beklenen projede 559'u mühendis 4.062 personel ile 550 iş makinesi çalışıyor. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de bulunduğu otoyol tamamlandığında İstanbul'u Çanakkale'ye, sonrasında da Kuzey Ege'ye bağlayacak Türkiye'nin en prestijli projelerinden biri hayata geçirilmiş olacak. Proje kapsamında bir asma köprü, iki yaklaşım viyadüğü, iki betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 6 hidrolik köprü, 43 üst geçit, 40 alt geçit, çeşitli ebatlarda 236 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, iki bakım işletme merkezi ve 5 ücret toplama istasyonu inşa edildi. Asma köprü ve otoyol güzergâhında yapım çalışmaları ile tabliye boya ve rüzgâr bariyerlerinin montaj çalışmaları devam ediyor. 318 metrelik çelik kulelerin üzerine yerleştirilecek 16 metre uzunluğundaki, Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşlarında namluya sürdüğü top mermisini temsil eden mermi figürü Çimtaş’ın Gemlik fabrikalarında hazırlanıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, köprünün, Seyit Onbaşı mermi figürleriyle 334 metrelik kule yüksekliğiyle ‘dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü’ olacağına işaret etti.

BÜYÜK TARİH 18 MART

> Köprüyü, Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi ortak girişimi yapıyor.
> 2.023 metre ana açıklığı ile dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü olacak.
> 70'i yabancı, birçok banka finansman sağladı.
> Feribot sırasında beklemelerle en az 1 saat süren seyahat süresi köprüyle 4 dakikaya inecek.
> Köprü, Asya ve Avrupa'yı deniz üzerinden 4'üncü, toplamda 7'nci kez birleştirmiş olacak.
> Köprünün geçiş bedeli geçtiğimiz yıl 15 avro olarak açıklanmıştı.


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...