50 ülkeden eğitim buluşması

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
50 ülkeden eğitim buluşması

EĞİTİM Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Türkiye Maarif Vakfının İstanbul’da düzenlediği zirvede, insanın iyi olma hâli ve karakter gelişimini etkileyen eğitim paradigmalar, dijitalleşme, sosyal değişimler, sürdürülebilirlik ve mekânın öğretici rolü mercek altına alındı.

MAHMUT ÖZAY'IN HABERİ - Türkiye Maarif Vakfı, 3. İstanbul Eğitim Zirvesi ile dünyanın 50 ülkesinden eğitim uzmanları ve bakanları ‘Eğitimde Değişimi Yönetmek’ temasıyla bir araya getirdi. Panellerde insanın iyi olma hâli ve karakter gelişimini etkileyen eğitim paradigmalar, dijitalleşme, sosyal değişimler, sürdürülebilirlik ve mekânın öğretici rolü mercek altına alındı. Türkiye’nin Eğitim Yüzyılı da masadaydı... Türkiye’nin geçmişten gelen tecrübesiyle eğitim yüzyılının eğitsel paradigmalarını ve vizyonunu tartışıldı. Zirvede yapılan konuşmalar özetle şöyle: 

> Malezya Eğitim Bakanı Fadhlina Binti Sidek: Değişim bir zaruret. Ama bu değişim nasıl yönlendirilmeli? Bir ahlaki pusulaya ihtiyacımız var. 

> Demokratik Kongo Bakanı Tony Mwaba Kazadi: Bir değişimin olması için iyi bir vizyon ve güçlü bir liderlik gerekir. Böylece bütün paydaşları değişimin parçası yapabiliriz. Türkiye ile yaptığımız deneyim paylaşımları ve herkesin güçlü olduğu alanda elinden geleni yapması hâlinde arzu ettiğimiz ideale ulaşabiliriz.

> Bosna Hersek Eğitim Bakanı Naida Hota Muminovic: Öğrencilere önce öğrenmeyi öğretmemiz gerekiyor. Öğretmenlerin eğitime bakışını değiştirmeden bunu yapmak imkânsız. 

> Prof. Dr. Halil Berktay: Türkiye’nin yeni yüzyılında eğitim reformu için ihtiyacımız olan daha az ders, daha az konu, daha çok ders saati, içerik derinleşmesi, tek ders kitabı yerine çoklu kaynaklar, öğretmenin seçiciliğine güven ve öğretmene güvendir.

> Talim Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli: Türkiye Yüzyılı’nda millî manevî değerlerle çağın gereklilikleri ve yenilikçi yaklaşımlarla oluşturulan ulusal yapay zekâ stratejisinin eğitim sistemine entegre edilmesini takdirle karşılıyorum.

> Prof. Dr. Mark Winterbottom / Cambridge: İyi işleyen bir toplumun arka planında iyi eğitilmiş bir çocuk vardır. Ancak öğrenci merkezli ve bütünsellik odaklı bir eğitim anlayışıyla bilim ve teknoloji merkezli bir toplum elde edilebilir.

> Prof. Dr. Charles Reigeluth / Indiana: Çekirdek veya standart müfredatlara ek olarak her öğrencinin bireysel ilgi alanlarını ve yeteneklerini geliştirmemiz gerekir. Pasif öğrenme modeli yerini artık aktif öğrenme olarak adlandırılan ‘proje tabanlı öğrenmeye’ bıraktı.

> Araştırmacı Charles Fadel / Harvard: Yapay zekâ insanların yerine geçmeyecek; yapay zekâ kullanan insanlar kullanmayanların yerine geçecek.

> Prof. Dr. Lee Chi Kin John: Yapay zekâ vizyonu, öğretmen rollerinin ve dolayısıyla öğretmen eğitiminin dönüştürülmesini gerektirir.  Yarının öğretmenleri, yapay zekâ okuryazarı ve problem çözücü olmalıdır. 

> Prof. Dr. Douglas K. Hartman / Michigan Eyalet: Öğrenciler zaten teknolojinin sıkı takipçileri. Onların teknolojiye olan bu meylini yönlendirmek öğretmenin en önemli vazifelerindendir.

> Prof. Dr. Marenglen Biba / New York Tirana: Yapay zekâ aracını bir düşman olarak değil, öğretme ve öğrenme sürecinde bir ortak olarak görmeliyiz.

Düzenleyen:  - EĞİTİM
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...