Schengen vizesi resmen dijitalleşti: İşte başvuru detayları
Avrupa Birliği'nin yürütme organı olan Avrupa Komisyonu, Schengen vizesi başvurularında önemli bir değişikliği içeren yeni düzenlemeyi Resmi Gazete'de duyurdu. İnternet üzerinden Schengen vizesi başvurularına imkan tanıyacak yeni sistem AB Resmi Gazetesi'nde yayımlandıktan 20 gün sonra yürürlüğe girecek.
Avrupa Birliği (AB) Dışişleri Bakanları toplantısında onaylanan yeni düzenleme, şimdi AB'nin Resmi Gazetesi'nde yayımlandı. AB Komisyonu'na göre, internet üzerinden Schengen vizesi başvurusu yapma imkanı, hem vatandaşlar hem de başvuru süreci açısından önemli bir ilerleme sağlayacak.
20 GÜN SONRA YÜRÜRLÜĞE GİRECEK
İspanya İçişleri Bakan Vekili Fernando Grande-Marlaska Gómez, yeni düzenlemenin seyahat edenler için başvuru sürecini basitleştireceğini ve vize taleplerine daha hızlı ve etkili bir şekilde yanıt verilebileceğini belirtti. Ayrıca, ulusal idareler üzerindeki yükü azaltarak Schengen bölgesinin güvenliğini artıracağını ifade etti. Yeni düzenleme, AB Resmi Gazetesi'nde yayımlandıktan 20 gün sonra yürürlüğe girecek ve Avrupa Komisyonu tarafından bir vize başvuru platformu oluşturulacak.
DİJİTAL BAŞVURU KOLAYLIĞI
BBC Türkçe'de yer alan habere göre AB'ye ait site, Schengen vizesi başvurularını tek bir web sitesi üzerinden iletecek. Başvurular, komisyon tarafından oluşturulan internet sitesine yapılacak ve sistem, eksiksiz başvuruları seyahat planlanan ülkenin ulusal vize sistemine iletecek.
BAŞVURU NASIL YAPILACAK?
Vize başvurusu sahipleri, internet sitesine seyahat ve destekleyici belgelerin elektronik kopyalarını yükleyebilecek ve tüm gerekli verileri site üzerinden girebilecek. Vize ücretleri de bu platform üzerinden ödenebilecek. Vize taleplerinin sonuçları da yine bu site üzerinden başvuru sahiplerine iletilecek.
DAHA GÜVENLİ OLACAK
Yeni düzenleme, Schengen vizesi başvurularını kriptografik olarak imzalanmış 2 boyutlu barkod şeklinde dijital formatta verecek, bu da sahte ve çalıntı vize etiketleriyle ilgili güvenlik risklerini azaltacak.
5 YILLIK GEÇİŞ SÜRECİ
Dijital vize başvuru platformu 2024'te AB Seyahat Bilgileri ve Seyahat Yetkilendirme Sistemi (ETIAS) üzerinden geliştirilecek ve 2026'dan itibaren başvuruların kabul edilmesi öngörülüyor. 5 yıllık geçiş döneminden sonra tüm AB ülkeleri 2031'de dijital başvuru sistemini kullanmaya başlayacak.
KONSOLSLUKLARA GİTMEK ZORUNDA KALINMAYACAK
Yeni düzenleme ile vize başvurusu süreci daha kolay hale gelecek; başvuru sahipleri, konsolosluk veya büyükelçiliklere gitmek zorunda kalmayacak. Ancak, başvuru için gerekli belge ve değerlendirme koşullarında bir değişiklik olmayacak, uygun olmayan başvurular reddedilecek.
VİZE SÜRELERİ DE İNTERNET ÜZERİNDEN UZATILABİLECEK
Dijital vize başvurusu için başvuru sahipleri, güvenli bir hesap oluşturacak, başvuru formunu dolduracak, gerekli belgeleri yükleyecek, vize ücretini ödeyerek başvuruyu tamamlayacaklar. Başvurular otomatik olarak seyahatin ana varış noktasının bulunduğu Schengen ülkesine yönlendirilecek, başvuru sahipleri ise başvurularının durumunu platform üzerinden takip edebilecekler. Onaylanan vizelere internet üzerinden erişilebilecek, vize süreleri online olarak uzatılabilecek.
SAHTECİLİK RİSKİ AZALACAK
Avrupa Komisyonu'na göre, dijital vize, pasaportlara işlenen kâğıt üzerindeki vizelere göre daha güvenli olacak ve sahtecilik riskini azaltacak. Ancak, insani sebepler söz konusu olduğunda veya Schengen müktesebatını tam olarak uygulamayan ülkelerde kağıda basılı vize talep edilebilecek.
VERİ GÜVENLİĞİ
Tüm bu değişikliklerle birlikte, AB ülkeleri için ortak bir başvuru platformu, başvuru sahiplerine tüm vize başvurularına tek bir hesaptan erişme imkanı sunacak ve kişisel verileri büyük bir güvenlik sistemi içinde koruyacak.