Kadın işletmeci ‘WhatsApp çay isteme hattı’ kurdu

Düzenleyen:
Kadın işletmeci ‘WhatsApp çay isteme hattı’ kurdu

YAŞAM Haberleri

Eşiyle birlikte Manisa'da çay ocağı işletmeciliği yapan 45 yaşındaki Nafiye Anka, WhatsApp üzerinden kurduğu çay isteme hattıyla siparişlerini mobilden almaya başladı. Telsiz ve diyafon sistemine tamamen son veren Anka, teknolojinin nimetlerinden faydalanmak gerektiğini söyledi.

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte insanların vazgeçilmezleri arasına giren anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp, Manisalı bir esnafın işlerini ciddi şekilde kolaylaştırdı. Manisa'nın Şehzadeler ilçesine bağlı Çarşı Mahalllesi Dumlupınar Caddesi üzerinde çay ocağı işletmeciliği yapan 2 çocuk annesi Nafiye Anka, iş yerinde diyafon ve telsiz sistemine son vererek, mobil telefonundan ‘WhatsApp çay isteme hattı’ kurdu. Çay siparişlerini WhatsApp üzerinden aldığını aktaran Anka, bu sisteme geçiş sürecini şöyle anlattı:“Benim daha önceden eski bir telefonum vardı. Çocuklarım ise akıllı telefon kullanarak kendi arkadaşları arasında iletişim kuruyorlardı. Anneler Günü’nde kızım bana akıllı telefon hediyesi aldı. O dönemde baktım ki herkesin elinde bir akıllı cep telefonu var. Bende kendi adıma bir grup kurarak ve çay siparişlerini oradan alayım diye düşündüm. Konuyu müşterilerime de aktardığımda hepsi memnun oldu. Ben de WhatsApp grubu kurarak, diyafon sistemini kaldırdım. Teknoloji ilerledikçe onun nimetlerinden faydalanmakta yarar var. Artık telsiz ve diyafon kullanmıyorum. Kışın fırtınalı havalarda diyafon çok cızırtı ve sürekli kabloları arıza yapıyordu. Müşterilerimden bazıları ilk duyduklarında çok şaşırdılar, hatta gülenler bile oldu. Ben oturduğum yerden siparişleri alırken, müşterilerim de kapının önüne çıkıp diyafona basmak zorunda kalmayacak, oturdukları yerden siparişlerini verecekler. İlk başlarda yadırgayanlar olduğu gibi daha sonradan tüm müşterilerimden durumdan memnun oldular.” dedi.

Müşterileriyle diyalogunun geliştiğini anlatan Anka, “Bu işlerimde herhangi bir artışa sebep olmadı ancak müşterilerimle diyalogumuz daha iyi noktaya geldi. Ayrıca diyafonda kahve ve tost çeşidi olarak ne istenildiği tam belli olmuyordu. Sipariş üzerine çalışan her işletmeye bu sistemi öneriyorum.” diye konuştu.

Düzenleyen:  - YAŞAM
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...