Diyanet İşleri’nin Alo Fetva Hattı’na çağrı merkezi modeli

Yeni sistemde vatandaşların sorduğu sorular ve hizmet konuları anahtar kelimelerle ilgili birimlere yönlendirilebilecek.
Damla Peker ANKARA
Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan tuzak sorulara teknolojik tedbir geliyor. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın güvenirliliğini ve itibarını zedelemek amacıyla “Alo Fetva Hattı” ve “Dini Bilgilendirme Platformu”nun istismar edilmesi, bu iletişim araçlarının kapatılmasıyla sonuçlanmıştı. Bazı kesimlerin bunu istismar etmesinin hizmetten geri kalınması anlamına gelmediğini düşünen Diyanet, halkı bilgilendirme yolunda yeni bir adım atıyor. Bu tür istismarların önüne geçebilmek için daha kontrol edilebilir bir sistem oluşturulması için çalışmalara başlayan Diyanet, “190 Alo Fetva” hattı için yeni model oluşturuyor. Yeni sistem ile ilgili teknik altyapı çalışmaları devam ederken, öncelikle Diyanet’e özel bir hat belirlenecek. Bu hattı arayan vatandaşlar Diyanet’e hem dini sorular sorabilecek, hem hac, insan kaynakları, cami hizmetleri, dini kaynaklar gibi konularda bilgi alabilecek, hem de beğeni ve şikayetlerini iletebilecek. Çağrı merkezinden daha fazla gelişmiş bir şekilde oluşturulacak olan yeni sistemde vatandaşların sorduğu sorular ve hizmet konuları anahtar kelimlerler ilgili birimlere yönlendirilebilecek.