Hepsinin bir rekoru var

Son yılların devasa projelerinin parolası ortak: Daha yüksek, daha uzun, daha büyük
Başlığımız biraz olimpiyat sloganını çağrıştırdı. Sporun en köklü ve en büyük organizasyonunun ilkesi “daha
hızlı, daha yüksek, daha güçlü” malum... Son yıllarda ülkemizin kazandığı devasa eserler için de prensibin “daha yüksek, daha uzun, daha büyük” olduğu görülüyor.
Mesela, Boğaz’ın üçüncü gerdanlığı Yavuz Sultan Selim, ortasından demir yolu geçen dünyanın en geniş köprüsü.
> 1915 Çanakkale Köprüsü ise orta açıklığıyla dünya rekortmeni. Eser, ayrıca Japonya’da Kobe şehri ile Awaji adasını birbirine bağlayan Akashi Kaikyō Köprüsü’nün unvanını elinden alarak dünyanın en uzun asma köprüsü oldu.
> Yusufeli Barajı, 275 metre yüksekliği ile dünyanın üçüncü, Türkiye’nin ise en yükseği.
> Dünyada sadece iki yerde bulunan dolgu havalimanından (Japonya Kansai Havalimanı ve Hong Kong Havalimanı) Türkiye’de iki tane var; Ordu-Giresun Havalimanı, Rize-Artvin Havalimanı.
> Çamlıca Kulesi ise 365 metre yüksekliği ile Eyfel Kulesi’ni geride bıraktı.
>İstanbul Yeni Havalimanı, kategorisinde Avrupa’nın en büyüğü…
> Yenilenebilir enerjinin önemi giderek artarken Türkiye bu alanda çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Güneş enerjisi konusunda yerli teknolojisini artıran Türkiye, güneş paneli üretim kapasitesinde Avrupa lideri…
BU VİDEO DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR