'Yahudi karşıtlığı' suçlaması Musk'a pahalıya mâl oldu: Tam 75 milyon dolar uçtu

Düzenleyen: / Kaynak: Engadget
- Güncelleme:
'Yahudi karşıtlığı' suçlaması Musk'a pahalıya mâl oldu: Tam 75 milyon dolar uçtu
Teknoloji Haberleri  / Engadget

Elon Musk'ın X'teki (Twitter) bir yorumu milyonlarca dolar kaybetmesine yol açtı. Haber kaynaklarına göre, Airbnb, Netflix ve Microsoft, milyonlarca dolarlık reklamlarını geri çekti.

Sosyal medya ağı X, markaların tatil alışveriş sezonu için reklam kampanyalarını hızlandırması nedeniyle genellikle yılın son aylarında çok daha fazla para kazanır. Ancak The New York Times'a göre şirketin bu çeyreğe ilişkin mali raporu normalden farklı görünebilir. Şirket içi belgelere dayandırılan haberde, yüzden fazla marka ve hatta siyasi adaylar gibi reklamverenler, X'e reklam vermeyi askıya aldı. Çok sayıda marka ise reklamlarını geri çekmeyi düşünüyor.

Reklamverenler geri gelmezse X, bu yıl reklam geliri kazancında 75 milyon dolara kadar kaybedebilir.

Söz konusu şirket içi belgelerin, Elon Musk'ın antisemitizm (Yahudi karşıtlığı) suçlanmasının ardından geldiğine vurgu yapıldı. Peki, Musk neden antisemitizm ile suçlanıyor? Geçtiğimiz hafta ünlü iş insanı, X'teki bir kullanıcının "Yahudiler, insanlardan kendilerine karşı kullanmayı bırakmalarını istedikleri nefreti tam da beyazlara karşı kullanıyor" paylaşımına "Gerçekleri söyledin" diyerek yorum yapmıştı.

Musk bu paylaşımının ardından "Yahudi karşıtı" olmakla suçlandı ve birçok marka, X'e reklam vermeyi durdurdu. Beyaz Saray Sözcü Yardımcısı Andrew Bates ise, Musk'ı "Yahudi karşıtlığını teşvik etmekle" suçladı.

X'in, platformdan ayrılan markalardan nasıl etkileneceği merak ediliyor.

SOSYAL MEDYA DEVİNE 'NEO-NAZİCİ' SUÇLAMASI

Medya gözlemcisi Media Matters, Musk'ın tepki çeken paylaşımından kısa bir süre sonra, platformdaki antisemitik yayınların hemen yanında reklamların gösterildiğini ileri süren bir rapor yayımladı. X, Media Matters'a karşı dava açtı ve topluluğu, "bilerek ve kötü niyetle, X Corp.'un sosyal medya platformunda Neo-Nazi paylaşımlarının yanında reklamverenlerin paylaşımlarını gösteren yan yana görüntüler üretmek"le suçladı.

X, şikayetinde Media Matters'ın kasıtlı olarak platformun en büyük reklamverenlerinden bazılarının reklamlarını "aşırı uç görüşe sahip gönderilerin" yanında gösterecek bir ortam oluşturduğunu söyledi. Şirketin CEO'su Linda Yaccarino, bir gönderide X'i savundu ve platformdaki hoş olmayan paylaşımların yanında yalnızca iki kullanıcının Apple reklamını gördüğünü söyledi. Bunlardan birinin Media Matters olduğunu ekledi.

Media Matters ise Engadget'e yaptığı açıklamada, X'in davasını "anlamsız" olarak tanımladı ve mahkemede kazanmayı sabırsızlıkla beklediğini iletti.

Twitter'ın ve Musk'ın 'Yahudi karşıtlığı' ve 'Neo-Nazicilikle' suçlanmasının ardından X'teki reklamlarını hızla çeken markalar arasında IBM, Apple ve Disney de yer aldı. Lionsgate markası, reklam kampanyalarını askıya almasının nedeni olarak özellikle Musk'ın tweet'ini gösterdi. Ubisoft ise reklamlarını X'ten çeken ilk video oyunu şirketlerinden biriydi.

Airbnb de X'te 1 milyon doların üzerinde değere sahip olan reklamlarını durdurdu. Netflix ise 3 milyon dolarlık reklamı çekti.

X ayrıca Microsoft'un yan kuruluşlarının kampanyalarını duraklatması nedeniyle reklam gelirinde 4 milyon dolar kaybedebilir.

Uber ve Coca-Cola, X'in reklamlarını askıya almayı seçen diğer iki tanınmış markadır.

Düzenleyen:  - Teknoloji
Kaynak: Engadget

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...