X'te artık cevap vermek bile parayla

Düzenleyen: / Kaynak: ShiftDeleteNet
- Güncelleme:
X'te artık cevap vermek bile parayla

TEKNOLOJİ Haberleri  / ShiftDeleteNet

Sosyal medya devi X'te bir yenilik daha! Twitter olarak bilinen ve temmuz ayında yeniden markalaşarak X adını alan sosyal ağ, şimdi de paylaşımlara cevap yapmayı paralı hale getiriyor.

Elon Musk'ın geçtiğimiz yıl satın aldığı Twitter, radikal değişiklikler ile gündemden hiç düşmüyor. Musk'ın ilk hamlesi, mavi tik olarak bilinen doğrulanmış hesap rozetini abonelik sistemine dahil ederek ücretli hale getirmek olmuştu. Ardından Musk, sadece birkaç ay önce Twitter'ın adını 'X' olarak değiştirdi. Yani yıllardır bildiğimiz Twitter gitti, X geldi. Meşhur ikonik mavi kuş logosunun yerini de siyah renkli sade bir X harfinden oluşan logo aldı.

Milyarder iş insanı Musk, X'teki değişikliklere doymak bilmiyor. Bu değişikliklerin büyük bir kısmı kullanıcıları sosyal ağın abonelik sistemine üye olarak para ödemeye itiyor. Nihayetinde X, cevap ve yorum yapma özelliğini de paralı hale getirecek.

Doğrulanmamış hesapların paylaşımlara cevap vermesi engellenebilir. X Premium (eski adıyla Twitter Blue) abonesi olmayan, yani X'e aylık para ödemeyen kişiler artık platformda başkalarının paylaşımlarına yorum yapamayabilir. 

X'TE YORUM YAPMANIN DA MADDİ BEDELİ OLACAK

Teknoloji sitesi ShiftDeleteNet'in haberine göre, X'in yeni aktif ettiği özellik ile kullanıcılar, gönderilerine cevap verebilecek kişileri seçerken daha fazla seçeneğe sahip olacak. Buna göre artık kullanıcılar, paylaşımlarına yorum atabilecek kişileri yalnızca doğrulanmış hesaplarla sınırlayabilecek. Bu da kullanıcıların kendi hedef kitlelerini kontrol etmelerine imkân tanıyor.

Öte yandan sosyal medya platformu X, kullanıcılarının sadece yüzde 20’sinin sürekli bir şeyler paylaştığını açıklamıştı. Bununla birlikte platformdaki etkileşimin büyük çoğunluğu ise gönderilerin altına yapılan cevaplardan ve alıntılardan geliyor.

Tüm bunlar göz önüne alındığında X kullanıcılarının kısıtlamayla karşı karşıya kalması platform için olumsuz sonuçlar da ortaya çıkarabilir. Ayrıca birçok kullanıcı gönderilerine yapılan yorum sayısının mümkün olduğunca çok olmasını da isteyebiliyor, ne kadar etkileşim o kadar 'kendi reklamını yapmak' ve para demek çünkü.

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
Kaynak: ShiftDeleteNet
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...