Twitter ücretli abonelik modelini test ediyor

Kaynak: Webrazzi
Twitter ücretli abonelik modelini test ediyor
TEKNOLOJİ Haberleri  / Webrazzi

Twitter sessiz sedasız bir şekilde kullanıcıların ve küçük işletmelerin tweetlerine erişimi arttırmak için abonelik modelini test ediyor. Böylece küçük şirketler de Twitter’ın geniş reklam havuzuna dahil olabilecek.

Eğer bu sisteme davet edilen ve ayda 99 dolar ödeyen bir Twitter kullanıcısıysanız, hesaplarınızdan atılan tweetler otomatik olarak hesabınızı takip etmeyen insanların ana sayfasına düşecek.

Twitter’ın şimdiye kadar sunduğu reklam araçları kullanıcılara ve işletmelere hali hazırda daha çok kişiye ulaşmalarını sağlayan bir sistem sağlıyordu. Fakat abonelik sistemi dijital pazarlamada ya da Twitter reklam kampanyalarında pek de uzman olmayan kişilerin kullanımı düşünülerek tasarlandı. Tam da bu nedenle işletmelerin Twitter’dan alacağı bu hizmet tüm her şeyi otomatik olarak yapacak.

Dolayısıyla bu “Özel beta” programı hali hazırda reklam ajanslarıyla çalışan büyük markaları değil küçük işletmeleri ve bireyleri hedefliyor.

Twitter’ın Açıklamaları
Twitter sosyal ağda daha önce reklamı yapılmış olan küçük bir grup hesapta abonelik modelinin test edildiğini doğruladı. Cuma günü, anonim kişisel hesaplar da dahil olmak üzere bazı Twitter kullanıcıları bu hizmeti ilk otuz gün boyunca ücretsiz deneyebilecekleri bir davetiye aldılar.

Twitter’ın bu yeni teklifi yapmasının sebebi büyük ihtimalle art arda 3 çeyrek boyunca düşüş gösteren reklam gelirleri. Twitter bu haftanın başında üç aylık kazanç raporunu sunarken reklam gelirlerinin yıllık bazda yüzde 8 gerilediğini belirtmişti.

Twitter’ın işletme sayfasında program hakkında yapılan açıklama ise şu şekilde: “Biz, reklam oluşturmadan ve kampanya yönetmeden takipçilerinizi arttırmak ve Tweetlerinizin daha fazla insana ulaşması için bir yol geliştirdik.”

Tek başına bir tweet öne çıkarılamıyor
Abonelik programının çalışma presibi bir tweet atmaktan farksız. Siz tweetinizi normal bir şekilde atmaya devam ediyorsunuz ancak Twitter başkalarının ana sayfasında öne çıkaracağı tweetleri programatik olarak seçiyor. Deneme sürümünün SSS kısmında konuyla ilgili, ”Her bir Tweet’in öne çıkarılması çeşitli performans faktörlerine dayanıyor” cümlesi yer alıyor.

“Retweetler, Cevaplar ve Alıntılanmış Tweetler öne çıkarılmayacak ve bu süreçte hangi tweetin öne çıkarılacağını seçemeyeceksiniz.” ifadesi de yine SSS kısmında bulunuyor.

Kısacası kullanıcılar bu deneme sürümünde tek bir tweeti öne çıkarmak için seçemiyor. Fakat New York gibi metro bölgelerini ya da bilgi işlem gibi ilgi alanlarını hedefleyebiliyor. Aslında Twitter kullanıcıdan bu yolla bir brief alarak işin hedefleme kısmını tamamen kendisi yapıyor.

Twitter kullanıcılarının bu servisi kullanmasının tek nedeni ise muhtemelen daha çok takipçi kazanacak olmaları. Her haftanın sonunda Twitter abonelerine bir rapor kartı yollayarak bu servis üzerinden kazandıkları erişim, takipçi ve etkileşimi onlara sunacak.

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...