Türkiye'nin 'hayalet'i ANKA-3 ilk kez pistte! Gökyüzüyle buluşacağı tarih belli oldu

Editör:
- Güncelleme:
TEKNOLOJİ Haberleri

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları bir bir görücüye çıkıyor. Son günlerde yaşanan KIZILELMA, MMU ve HÜRJET heyecanının ardından, birçok avantajı barındıran insansız savaş uçağı ANKA-3 de ilk kez piste çıktı. Taksi testlerine başlayan ANKA-3'ün mayıs ayının ortalarında uçmaya başlayacağı öngörülürken, en geç önümüzdeki sene başında ise göreve hazır duruma gelmesi bekleniyor.

Yerli ve milli savunma sanayiinde son yıllarda adeta devrim yapan Türkiye, Milli Muharip Uçak ve Hürjet'in ardından ANKA-3'ü de sahaya sürmek için gün sayıyor. Radar görünürlüğünün düşük olması, yüksek hızı ve taşıma kapasitesi ile birçok avantaja sahip olan ANKA-3, ilk kez görüntülendi.

Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) tesislerinde geliştirilen ANKA-3, şirketin İHA ürün ailesinin 3'üncü üyesi olacak. ANKA-3'ün kuyruksuz bir konfigürasyon olduğunu ve bunun sağladığı farklı avantajlar bulunduğunu söyleyen İnsansız Hava Araçları Mühendislik Direktörü Bülent Korkem, ANKA-3'ün tasarımdan kaynaklanan üstünlüklerine değindi.

ANKA-3'ÜN TASARIM AVANTAJLARI

Anadolu Ajansı'nın haberine göre; Korkem, en önemli avantajın 'radar görünürlüğünün düşük olması' olduğunu söyledi. "Uçağın yatay ve dikey kuyrukları olmadığı için görünürlük oldukça düşüyor" diyen Korkem, şu ifadeleri kullandı:

"Bazı ekstra tedbirlerle bunu daha da artırmak, görünürlüğü iyice düşürmek mümkün. Onun dışında bu konfigürasyonda sürükleme düşük. Daha fazla taşıma hacmi ve kapasitesi oluşturabiliyoruz. Dolayısıyla biz bu avantajların hepsini kullanmak istedik. Bayağı bir zaman planlaması oldu. 1 sene kadar önce daha küçük, yine kuyruksuz bir hava aracını uçurarak altyapıyı oluşturduk ve üzerine bu avantajları kullanacağımız böyle bir hava aracını geliştirmeye başladık.

Geliştirme çalışmaları Şubat 2022'de başladı. Geldiğimiz noktada uçak şu anda taksi testlerine başlamış durumda. Bu süreç kısa süre içinde ilk uçuşun gerçekleşmesine kadar devam edecek. Daha sonra işin şekli düşerek üzerine görev sistemlerinin entegrasyonunun yapıldığı ve gerçek kullanıma hazırlandığı bir süreç başlayacak. Şu anda ilk uçuş, ilk hedef. Uçuş tarihi çok yakın, mayıs başında, mayıs ayının ortasını geçmeden inşallah uçuracağız."

HAVADAN HAVAYA TAARRUZ AMACIYLA KULLANILABİLECEK

ANKA-3'ün operasyonel kullanımına değinen Bülent Korkem, uçağın üzerinde ciddi bir taşıma kapasitesi bulunduğunu, 44 bin fite kadar çıkıp, 40 bin fitte de görev yapabildiğini söyledi. Uçağın 0,7 mach gibi yüksek süratlere ulaşacağına işaret eden Korkem, şu değerlendirmede bulundu:

"Radar görünürlüğünün düşük olması bize uzun mesafelerde yüksek faydalı yük kapasitesi ve yüksek hızlarda görev yapabilme yeteneği kazandırıyor. Dolayısıyla ağır bir yük kapasitemiz var. Bunu üzerine takacağımız diğer elektronik sistemlerle, faydalı yüklerle destekleyerek havadan yere, gerektiğinde havadan havaya taarruz amacıyla kullanabiliriz. Yerdeki düşman sistemlerinin baskılanması için elektronik harp amacıyla kullanabiliriz.

ANKA-3'ü Milli Muharip Uçak, HÜRJET, F-16 gibi insanlı sistemlerle ortak operasyonlarda kullanabiliriz. Hem üzerindeki faydalı yüklerle hem onların faydalı yüklerini birbirleriyle ortak kullanabildikleri bir imkan var. Dolayısıyla bu uçağın kullanım alanı çok geniş diyebiliriz. İlk uçuşu kısa bir zamanda yaparsak yıl sonuna kadar ya da önümüzdeki sene başında ilk göreve hazırlık durumu oluşacaktır diye düşünüyoruz."

TOPLAM 7 SİLAH İSTASYONU VAR

ANKA-3'ün taarruz yeteneğine de değinen Korkem, uçakta birisi gövde altı merkez, ikisi dahili ve kanat altlarında ikişer olmak üzere toplam 7 silah istasyonu bulunacağını anlattı.

Silah istasyonlarının değişik kapasiteleri bulunduğuna dikkati çeken Korkem, "Gövde içindeki dahili istasyonun yetenekleri çok büyük olacak" dedi. Korkem, "Şu ana kadar Türkiye'de geliştirilmiş bütün mühimmatları bu sistem içinde taşıyabilir durumdayız. Dahili silah istasyonu Mark 83 sınıfı silahlardan birer adet taşıyabiliyor ya da hacmine göre çok daha fazla sayıda daha küçük mühimmat taşıyabiliriz. Kanat altındaki ilk büyük istasyonda SOM-J, yine Mark 83 sınıfı silahlar taşınabiliyor. Daha altındakiler kesinlikle taşınabiliyor. Kanat dışı istasyonlarda da nispeten küçük silahlar taşınabiliyor. Dolayısıyla yelpazemiz silah taşımak açısından çok geniş" ifadelerini kullandı.

Türkiye'nin 'hayalet'i ANKA-3 ilk kez pistte! Gökyüzüyle buluşacağı tarih belli oldu

"ŞİMŞEK'İN BÜYÜK ABİSİ" GELİYOR

Korkem, ANKA-3'ün kanat altlarına konumlandırılan yüksek hızlı hedef uçak Şimşek'in yeni versiyonuna ilişkin de bilgi verdi. Ortaya çıkan platformun "Şimşek'in büyük abisi" gibi olduğunu ifade eden Korkem, yeni ürüne "Süper Şimşek" ismini verdiklerini söyledi.

Korkem, Süper Şimşek'in öncelikle hedef uçak olacağını, bunu sahte hedef ve taarruz amaçlı mühimmatlı versiyonlarının izleyeceğini dile getirdi.

Mühimmatlı versiyonlarda farklı türde arayıcı başlıklar kullanacaklarını aktaran Korkem, "Dolayısıyla Süper Şimşek havadan yere, havadan havaya taarruz görevleri yapabilecek, üzerine kendi kapasitesi dahilinde elektronik harp sistemleri takılıp yerdeki düşman sistemlerinin tespiti, bunların baskılanması gibi görevleri gerçekleştirebilecek. En son versiyonlarından birinde seyir füzesine kadar ulaşabilecek bir yelpazede bu hava aracını da kullanacağız. 700 kilometrenin üzerinde menzil bekliyoruz" ifadelerini kullandı. (Anadolu Ajansı)

 Türkiye'nin 'hayalet'i ANKA-3 ilk kez pistte! Gökyüzüyle buluşacağı tarih belli oldu

ANKA 3 MİUS ÖZELLİKLERİ

  • Jet Motorlu
  • 7 ton Ağırlığında
  • 0.7 Mach (800 km/s) Hızında
  • Düşük Radar İzine Sahip
  • Hava-Yer, Hava Hava Görevleri İcra Edebilme

ANKA 3 TEKNİK ÖZELLİKLERİ

  • Anka ve Anka II SİHA ile Ortak Aviyonik mimari ve YKİ (Yer Kontrol İstasyonu)
  • Düşük Radar Görünürlüğü (Stealth)
  • Yüksek Hızda İntikal
  • Yüksek Faydalı Yük Kapasitesi
  • LoS/BLOS (Uydu Kontrolü)
  • Max. Kalkış Ağırlığı: 6.500 kg
  • Faydalı Yük Kapasitesi: 1.200kg
  • Servis İrtifası: 40.000 ft
  • Dayanım: 10 saat @ 30kf
  • Seyir Hızı: 250kts/0.42Mach @ 30kf
  • Azami Hız: 425kts/0.7Mach @ 30kf

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...