Threads aldı başını gidiyor... Twitter'ı ve Facebook'u solladı, rekora koşuyor

Meta'nın yeni Twitter klonu Threads uygulamasına ilk gün insanlar kelimenin tam anlamıyla akın akın kaydoluyor. Uygulama sadece 7 saatte 10 milyon kullanıcıya ulaştı.
Meta şirketinin CEO'su Mark Zuckerberg, yeni 'Threads' uygulamasına ilk yedi saat içinde 10 milyondan fazla kişinin kaydolduğunu duyurdu. Instagram'a 'sıkı sıkıya' bağı kalan bu yeni mikroblog sitesinin, son zamanlarda teknik aksaklıklar ve kullanıcıların tepkisini çeken değişikliklerle anılan Twitter için ciddi bir tehdit oluşturabileceğinin ilk işareti de kullanıcı sayısının hızla artması oldu.
Forbes'ın haberine göre, Zuckerberg, Threads'teki paylaşımlarıyla kullanıcı sayısını açıkladı. İlk iki saatte Threads'ta hesap oluşturanların sayısı 2 milyonu aştı, dördüncü saate geldiğinde 5 milyona yükseldi ve Threads'ın erişime açıldıktan sonraki yedinci saatinde ise kullanıcı sayısı 10 milyona ulaştı.
Bunu bir perspektife oturtmak gerekirse, Facebook'un 10 milyon kullanıcıya ulaşması 852 gün sürmüş, Twitter ise bu sınıra 780 günde ulaşmıştı.
ELON MUSK'TAN THREADS'A 'KLON' TEPKİSİ
Karmaşık bir kayıt süreci olan Mastodon veya davet gerektiren Bluesky gibi diğer Twitter alternatiflerinin aksine Threads, kullanıcıların doğrudan Instagram hesapları üzerinden platforma kaydolmasına ve Instagram hesaplarını kullanarak profillerini ve takip listelerini doldurmalarına imkan tanıyor.
https://twitter.com/elonmusk/status/1676783253766676483
Son zamanlarda Meta ve Zuckerberg'i eleştiren Twitter CEO'su Elon Musk, Threads'in Twitter tasarımının kopyala-yapıştırdan başka bir şey olmadığını ima etti.
Musk ayrıca Twitter'daki bir
, "Acıyı gizleyen Instagram'ın sahte mutluluğuna kapılmaktansa, Twitter'da yabancılar tarafından saldırıya uğramayı kesinlikle tercih ederim" dedi.Bu arada, Meta'nın Facebook ve Instagram uygulamalarının, rakip uygulamaların özelliklerini kopyaladığı bilinen bir gerçek. Popüler 'Instagram Stories' (Hikayeler) özelliği 2016'da piyasaya sürüldü ve kullanıcıların 24 saat içinde zaman çizelgelerinden kaybolan video klipler ve fotoğraflar yayınlamalarına imkan tanıyan, aslında bir Snapchat özelliğinin hemen hemen doğrudan bir kopyasıdır. 2020'de ise Meta, ByteDance'e ait video paylaşım uygulaması TikTok'un kısa biçimli video formatını 'Reels' adıyla kullanıcılara sundu.
(Kaynak: Tech Crunch, Forbes)