Snapchat küllerinden doğdu: Gençler arasında hızla yayılıyor
Sosyal medya platformu Snapchat kullanıcı sayısını yavaş yavaş da olsa artırıyor. Şirket, kullanıcı sayısındaki yükselmeyle birlikte yeni bir dönüm noktasına ulaştığını düşünüyor.
2011’de hayatımıza anlık fotoğraf ve video gönderme özelliğine sahip mesajlaşma ve sosyal medya ağı olan Snapchat girdi. O dönemlerde lise ve üniversite öğrencileri başta olmak üzere gençler arasında ‘Snap’ çılgınlığı yaşandı. Akıllı telefonlar için geliştirilen uygulama uzun bir süre popülerliğini korudu...
Instagram’ın anlık görüntü paylaşma özelliğini ‘hikaye’ adıyla kopyalayıp 2016'da başlatmasından sonra Snapchat için kötü günler başladı. Snapchat’in kullanıcı sayısı hızla azaldı. Ancka son iki yıldır şirket mevcut kitlesini korumak ve yeni kullanıcılar çekmek için geliştirmelere odaklanıyor. Nihayet şirket bunun meyvesini almaya başladı.
SNAPCHAT KULLANICI SAYISI 750 MİLYONU AŞTI
Sosyal medya ve mesajlaşma platformu Snapchat, şu anda aylık 750 milyondan fazla aktif kullanıcısı olduğunu açıkladı. Şirket Snap’in yeni bir dönüm noktasına ulaştığını ifade etti. Ayrıca son zamanlarda 375 milyon kullanıcının her gün uygulamaya girdiği de belirtildi.
Snapchat’in aylık aktif kullanıcı sayısı 750 milyon iken, Facebook için bu sayı 2,96 milyar ve ayrıca Facebook’un günlük 2 milyar aktif kullanıcısı bulunuyor. Bu yönden baktığımızda arada dağlar kadar fark olduğu görülse de Snapchat'in kullanıcı sayısı yükselme eğiliminde.
Snapchat’in sahibi Snap firması, yatırımlarla yaptığı bir toplantıda, ‘Snapchat'in önümüzdeki 2 ila 3 yıl içinde 1 milyardan fazla kişiye ulaşacağını’ ileri sürdü.
GENÇLER ARASINDA YENİDEN POPÜLER HALE GELDİ
Platform şu anda ABD ve Kanada’da 150 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahipken kullanıcıların büyük çoğunluğu ABD dışında. Snap CEO'su Evan Spiegel, uygulamanın 20'den fazla ülkede13 ila 34 yaşındakilerin dörtte üçünden fazlasına ulaştığını ve kullanıcıların her gün 5 milyardan fazla snap paylaştığını söyledi.
Bu arada Snapchat+ abonelik hizmeti piyasaya sürülmesinden sadece yedi ay sonra 2,5 milyondan fazla üye kazandı. Her ay 300 milyondan fazla kişi de Snap Map'i kullanıyor.
Bunlar, zorlu bir 2022'den sonra Snap için çok ihtiyaç duyulan pozitiflik işaretleri. Şirketin hisseleri, yaklaşık 1.300 çalışanını işten çıkardığı 2021 sonu ile geçtiğimiz yılın ortası arasında yüzde 80'in üzerinde düştü. Ayrıca Pixy adı verilen selfie (özçekim) drone'unu da şirket sadece 4 ay sonra rafa kaldırdı ve artık yeni sürümleri üretilmeyecek.
(Engadget)