Salgın sürecinde tablet satışları yüzde 113 arttı

Türkiye'de ve dünyada yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgını tedbirleri kapsamında evden çalışma ve uzaktan eğitimin öne çıkmasıyla bilgisayarlar başta olmak üzere teknoloji ürünlerine talep arttı.
ÖMER TEMÜR
Tüketici satın alma davranışlarında bilgisayarlar "istek" olmasının ötesinde "ihtiyaç" hâline dönüştü. GfK araştırma şirketinin verilerine göre; Türkiye'de geçen yıl bilgi teknolojileri ve ofis ürünleri pazarı yüzde 83 artarak 1,4 milyar dolara yaklaştı. Bir yılda 1 milyon 353 bin tablet bilgisayar satışı gerçekleşti. Dizüstü ve masaüstü bilgisayarların perakende satışları, 2019'a kıyasla yüzde 65 artarak 983 bin adede yükseldi. Öte yandan evde kalan tüketicilerin tercihleri; telekomünikasyon sektöründeki satışları yüzde 9,4, büyük beyaz eşya satışlarını yüzde 4,2, televizyon ve fotoğraf makineleri satışlarını da yüzde 3,3 artırdı. Bir senede 3,1 milyon bilgisayar aksesuarı da satıldı.