Netflix'ten büyük başarı! Facebook ve Google düşüşe geçti! Teknoloji dünyası bunu konuşuyor

Editör:
- Güncelleme:
Netflix'ten büyük başarı! Facebook ve Google düşüşe geçti! Teknoloji dünyası bunu konuşuyor
TEKNOLOJİ Haberleri

Teknoloji dünyasında büyük firmaların yarışı devam ediyor. Netflix Pazar payını artırırken Google ve Facebook büyük düşüş yaşadı. Rekabet artıyor. Netflix’in başarısı dikkat çekti!

İnternet ve teknolojinin her geçen gün yaygınlaşması ile internet servislerine ve uygulamalara olan ilgi de artıyor. Geleneksel medya araçlarının başında yer alan televizyon yavaş yavaş yerini Netflix gibi dijital platformlara bırakmaya başladı.

2022 yılında da dijital içerik platformlarına ilgi ciddi şekilde arttı. Amazon Prime, AppleTV, Disney Plus ve Netflix gibi çevrimiçi içerik platformlarına ilgi bu dönemde artarken, Facebook gibi sosyal medya platformları ve Google gibi popüler arama motorlarının rekabet gücü de düştü.

Netflix'ten büyük başarı! Facebook ve Google düşüşe geçti! Teknoloji dünyası bunu konuşuyor

NETFLİX 2022 YILININ KAZANANI OLDU!

Teknoloji dünyasında yeni gelişmeler ve değişimler yaşanmaya devam ediyor. 2021 yılında yüzde 9 seviyelerinde olan pazar payını yüzde 13’ün üzerine çıkaran Netflix zirvenin ortaklarından biri oldu.

Sandvine verilerine göre, Netflix geçtiğimiz yılda en yüksek pay artıran firma oldu. Google ile sadece yüzde 0,1’lik bir pay ile ikinci sırada yer alan Netflix, yılı yüzde 13,74 ile kapatmayı başardı. Google hala hakimiyeti devam etse de tahtı sarsılmaya devam ediyor.

Netflix'ten büyük başarı! Facebook ve Google düşüşe geçti! Teknoloji dünyası bunu konuşuyor

NETFLİX’TEN DEV YATIRIM HAMLESİ GELDİ!

Netflix’in başarısı devam ederken sektöre yeni dahil olan Disney Plus’tan baskı gelmeye devam ediyor. Trafiğin yüzde 4,20’sini almayı kısa sürede başaran Disney +’a karşı 13,6 milyar dolar harcadığı açıklandı. Netflix’ten gelen bu yatırım hamlesi sonrasında payını artırmaya devam edeceği de düşünülüyor.

TÜRKİYE’DE YOUTUBE LİDER!

Netflix dünya genelinde başarısını yükseltmeye devam ederken Youtube’un da grafiği dikkat çekti. Amerika kıtası ve Asya Pasifik bölgesinde Netflix yüzde 20’lerde Pazar payı elde etti. Ancak Netflix’in Türkiye’nin de içinde yer aldığı EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesinde ise payı sadece yüzde 5 olarak belirlendi. Bu bölgelerde lider ise yüzde 18,40 ile Youtube oldu. EMEA bölgesinde ise Facebook yüzde 11,68 ile popülerliğini ise sürdürmeye devam ediyor. İnternet kullanımında dünya genelinde video izlemeleri ile ilk sırada yer alıyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...