Netflix reklamlı abonelik paketinin fiyatı belli oldu! Sadece 12 ülkede kullanılacak... İşte fiyatı ve çıkış tarihi

Editör:
- Güncelleme:
Netflix reklamlı abonelik paketinin fiyatı belli oldu! Sadece 12 ülkede kullanılacak... İşte fiyatı ve çıkış tarihi
TEKNOLOJİ Haberleri

Netflix, 1 milyona yakın abonesini kaybetmesinin ardından daha uygun fiyatlı ancak reklam destekli abonelik paketini piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Bir süredir merakla beklenen reklamlı abonelik hizmetinin önümüzdeki ay kullanıcılara sunulması planlanıyor.

Dünyanın en popüler internet TV ağı Netflix, yeni ‘Basic with Ads’ yani ‘Reklamlı temel paketi’ni devreye sokuyor. 3 Kasım günü 12 ülkede kullanıcılara sunulacağı açıklanan reklamlı abonelik paketinin devreye sokulacağı ilk ülkeler arasında Türkiye ise yer almıyor.

BBC’nin haberine göre, reklam destekli Netflix abonelik seçeneği ilk olarak ABD, Avustralya, Brezilya, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Güney Kore, Meksika, İspanya ve İngiltere’deki kullanıcılara sunulacak. Peki, reklamlı abonelik hizmetinin fiyatı ne kadar olacak?

NETFLİX REKLAMLI ABONELİK PAKETİNİN FİYATI

Reklam destekli Netflix abonelik seçeneğinin devreye alınacağı ilk ülkeler arasında Türkiye yer almazken, paketin fiyatı da belli oldu. ABD’de reklamlı temel abonelik paketinin fiyatı 6,99 dolar olarak belirlendi. Bu arada, reklam destekli pakette kullanıcılar saatte 4 ila 5 dakika reklam izlemek zorunda kalacak. Ayrıca Netflix’teki bütün programlara da erişimleri olmayacak ancak bunun karşılığında platforma daha az para ödeyecek.

Engadget teknoloji sitesinin haberine göre, saatte ortalama dört ila beş dakika sürecek reklamların haricinde de bazı dezavantajlar var. Reklamlı pakette yayınlar 720p/HD çözünürlükle sınırlandırılacak ve belirli filmleri ve TV şovlarını izlemenize izin verilmeyecek.

REKLAMLI NETFLİX'TE VİDEO İNDİRİLEMEYECEK

Bununla birlikte, Netflix bu içerik kısıtlamasını kaldırmak için çalıştığını belirtti. Ayrıca çevrimdışı yani internetiniz kapalıyken de Netflix'te bir şeyler izlemeniz mümkün olmayacak, videoları indirmeniz engellenecek.

Bir başka belli olan detay ise reklamların ne zaman videolarda görüneceği. Reklamlar, programlar başlamadan önce de yayın esnasında da çıkacak ve bu reklamlar ülkenize ve izleme kriterlerinize göre değişecek.

Netflix’in kurucu eş CEO’su Reed Hastings, geçtiğimiz yıllarda yaptığı açıklamalarda Netflix’te asla reklam olmayacağını belirtmişti ancak Amazon Prime Video ve Disney+ gibi rakip internet TV ağlarının güçlenmesi ve daha uygun fiyatlı paketler sunmasıyla rekabet kızıştı. Netflix, 2022 yılının ilk çeyreğinde 200 bin, ikinci çeyrekte ise 970 bin abonesini kaybetti.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...