Elon Musk’ın Twitter imparatorluğunda işler iyiye gitmiyor: Reklamverenler kaçmaya başladı

Elon Musk, Twitter'dan para kazanmanın yeni yollarını ararken çok daha acil bir sorunla karşı karşıya; reklamcılar platformdan kaçıyor. Musk yaptığı açıklamada, reklamverenlerin içerik denetleme konusundaki endişeleri ve aktivistler tarafından dile getirilen diğer sorunlar nedeniyle ‘Twitter'ın gelirinde büyük bir düşüş olduğunu’ söyledi.
GM, Audi, Pfizer, General Mills, Volkswagen gibi pek çok büyük şirket, sosyal medya devi Twitter'ın politikalarındaki potansiyel değişiklikler ve üst düzey yöneticilerin görevden ayrılmasına karşı temkinli olmak adına Twitter’daki reklamları duraklattı. Ayrıca bazı şirketler Twitter'ın çiçeği burnunda patronu Elon Musk’ın Twitter’ındaki marka güvenliği konusunda endişelerini dile getirdi. The New York Times’ın haberine göre, dünyanın en büyük reklam şirketlerinden IPG, müşterilerin Twitter'daki harcamalarını geçici olarak durdurmaları için bir tavsiye yayınladı.
Bunun yanı sıra pek çok sivil topluluk da Twitter’ı boykot etmeye başladı. Bu topluluklardan biri de ABD’de faaliyet gösteren Siyahi İnsanların Gelişmesi İçin Ulusal Birlik (NAACP). Topluluğun Başkanı Derrick Johnson yaptığı açıklamada, "Herhangi bir reklamcının nefret söylemini, seçim inkarcılığını ve komplo teorilerini körükleyen bir platforma fon sağlaması tehlikeli ve demokrasimiz için son derece yıkıcıdır" dedi.
Reklam boykotları sırasında reklamverenlerin geri çekilmesi, Twitter'ın reklam işinin Musk altında ne kadar hızlı kötüleştiğini gösteriyor. Üstelik Musk, reklamverenlere güvence vermeye çalışmıştı.
TWİTTER'DA REKLAM GELİRİ DÜŞTÜ
Twitter’da Musk'ın şirketi devraldığı haberinin hemen ardından nefret söyleminde ve ırkçı hakaretlerde önemli bir artış görüldü. Kısa süre sonra Twitter'ın güvenlik şefi koordineli bir trolleme kampanyasına bağladı. Ancak nefret söylemlerindeki artış sivil hak gruplarının endişelerini daha da artırarak Musk'ı bu hafta sivil haklar liderleriyle görüşmeye sevk etti.
Tüm bu gelişmelerin beraberinde Twitter'ın reklam gelirlerinde önemli bir düşüş gerçekleşti. Elon Musk Cuma günü Twitter hesabı üzerinden, "İçerik moderasyonu ile hiçbir şey değişmemesine ve aktivistleri yatıştırmak için elimizden gelen her şeyi yapmamıza rağmen, aktivist grupların reklamcılara baskı yapması nedeniyle Twitter'ın gelirinde büyük bir düşüş oldu" şeklinde bir tweet attı.
Buna karşılık, sivil hak grupları ve aktivistlerden oluşan bir koalisyon, Musk'ın iddiasını reddetti. Musk'ın ılımlı ve güvenli çalışanlar da dahil olmak üzere Twitter personelini toplu işten çıkarmasının, toplantının ardından verdiği sözleri baltaladığını söylediler.
Free Press'in eş CEO'su Jessica González, Musk’ı suçlayarak, "İçerik denetleme kurallarını fiilen izlemek ve uygulama yapmakla görevli ekipler de dahil olmak üzere, personelinizin neredeyse yüzde 50'sini işten çıkarmanız, içerik denetlemesinin değiştiği anlamına gelir" dedi.