Instagram'dan şeffaflık adımı: CEO, hikaye sıralama algoritmasını açıkladı!

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Instagram'dan şeffaflık adımı: CEO, hikaye sıralama algoritmasını açıkladı!
Teknoloji Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Instagram, kullanıcılarının en çok merak ettiği konulardan birine ışık tuttu. Şirketin CEO'su, platformda hikayelerin nasıl sıralandığını detaylı bir şekilde açıkladı ve tartışmalara son noktayı koydu. İşte detaylar...

Instagram, kullanıcı deneyimini geliştirmek adına önemli bir adım daha attı. Şirketin CEO'su Adam Mosseri, platformdaki hikaye sıralama algoritmasının nasıl çalıştığına dair kapsamlı bir açıklama yaptı. Bu açıklama, kullanıcılar arasında uzun zamandır devam eden tartışmalara son vermeyi hedefliyor.

Instagram'dan şeffaflık adımı: CEO, hikaye sıralama algoritmasını açıkladı! - 1. Resim

Instagram'da pek çok kullanıcı, paylaşımlarının görünmemesinden şikayetçi. Meta'ya bağlı sosyal medya platformunun CEO'su Adam Mosseri, yaptığı yeni bir açıklama ile, uygulamadaki sıralama algoritmasının nasıl çalıştığına ve şirketin bazı içerik oluşturucularına shadow ban (gölge yasaklama) uygulayıp uygulamadığı yönündeki tartışmalara açıklık getirdi.

Instagram'dan şeffaflık adımı: CEO, hikaye sıralama algoritmasını açıkladı! - 2. Resim

Adam Mosseri, bazı kullanıcıların paylaşımlarının neden diğerlerinden daha az göründüğü konusundaki tartışmalara ilişkin ayrıntılı bir yazı yayımladı. Engadget'in haberine göre Mosseri, "Instagram'ın, insanların uygulamada gördüklerini ve görmediklerini denetleyen tekil bir algoritması yok" diye açıklıyor. Bunun yerine, uygulamanın Keşfet, Reels, Hikayeler ve arama gibi farklı yönlerini destekleyen birden fazla algoritma ve sıralama sistemi olduğunu söylüyor.

HİKAYELERİN NEYE GÖRE SIRALANDIĞI ORTAYA ÇIKTI

Örneğin, ana sayfanızdaki paylaşımların sırası, paylaşım yapan her bir kişiyle ne sıklıkla etkileşim kurduğunuzun yanı sıra geçmiş etkileşimleriniz tarafından belirlenir. Benzer şekilde, Hikayeler de bir kişinin gönderilerini ne sıklıkta görüntülediğinize, direkt mesaj üzerinden mesajlaşıp mesajlaşmadığınıza veya bir hikayeyi beğenip etkileşim kurmanıza göre sıralanıyor.

Instagram'dan şeffaflık adımı: CEO, hikaye sıralama algoritmasını açıkladı! - 3. Resim

Bununla birlikte, Instagram algoritması gönderileri ve hikayeleri sıralarken, bir kişinin aile üyeniz olup olmadığını veya yakın bir arkadaş olma durumunuzu da değerlendiriyor.

INSTAGRAM'DA NEDEN KISITLAMA YEDİM?

Mosseri'nin blog yazısının en ilginç bölümlerinden biri de 'gölge yasağına' (shadow ban) değinmek oldu. Mosseri, kelimenin evrensel bir tanımı olmadığını belirtiyor ancak Mosseri, shadow ban'ın, "bir kullanıcının hesabının veya içeriğinin açık bir açıklama veya gerekçe olmaksızın sınırlandırılması" anlamına geldiğini de kabul ediyor.

Ayrıca şirketin içerik oluşturucuların paylaşımları veya hesaplarının uygulamanın önerileri tarafından engellenmesi durumunda şeffaflığı artırmak için çalıştığını söylüyor. Instagram, bir kullanıcının gönderilerinden birinin veya hesabının öneriler için 'uygun olmadığı'nı düşündüğünde kullanıcıları 'hesap durumu' bölümü üzerinden uyarıyor ve kullanıcıya hesabının sınırlandırıldığını belirtiyor.

Instagram'dan şeffaflık adımı: CEO, hikaye sıralama algoritmasını açıkladı! - 4. Resim

Bu özellik aynı zamanda bir itiraz süreci sunar. Mosseri, "İçeriğinizi daha az görünür kılan herhangi bir şey varsa, bunu bilmeli ve itiraz edebilmelisiniz" diyor.

Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...