FTC, müşterileri Prime abonelikleri için kandırdığı iddiasıyla Amazon'a dava açtı

Editör:
- Güncelleme:
FTC, müşterileri Prime abonelikleri için kandırdığı iddiasıyla Amazon'a dava açtı
TEKNOLOJİ Haberleri

ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC), teknoloji devi Amazon'u müşterileri Prime aboneliklerini otomatik olarak yenilemek için kandırmakla ve iptal etmeyi zorlaştırmakla suçladı. FTC, Amazon'a karşı bir dava açtı.

ABD Federal Ticaret Komisyonunun (FTC) son iki anlaşmaya rağmen Amazon ile işi henüz bitmedi. Komisyon, şirketin müşterileri Prime'a kaydolmaları için kandırdığını ve aynı zamanda iptal etme girişimlerini engellediğini iddia ederek teknoloji devine karşı dava açtı. Davada, Amazon'un kullanıcıların gerçek izin olmadan Prime'a kaydolmasını sağlayan yanıltıcı tasarımlarla 'FTC Yasası'nı ve 'Çevrim içi Alışveriş Yapanların Güvenini Geri Kazanma Yasası'nı ihlal ettiği iddia edildi.

Teknoloji sitesi Engadget'in haberine göre FTC, şirketin, Prime aboneliğini iptal etmeyi kolaylaştıracak tasarım değişikliklerini "yavaşlattığını veya reddettiğini" savunuyor. Amazon, iptal sürecini dava açılmadan kısa bir süre önce değiştirmiş olsa da FTC, şirketin taktiklerinin alışveriş yapanları korumayı amaçlayan yasaları çiğnediği söyleniyor.

İPTAL İŞLEMLERİ İLYADA DESTANI GİBİ

FTC başkanı Lina Khan yaptığı açıklamada, Amazon'un müşterileri "kandırdığını ve tuzağa düşürdüğünü" söyledi. Lina Khan, "Bu hem kullanıcıları kızdırdı hem de onlara önemli miktarda paraya mal oldu" diye de ekledi.

FTC ayrıca Amazon'un soruşturmayı "geciktirmek ve engellemek" için birden fazla girişimde bulunduğunu iddia ediyor. CNBC'nin aktardığı bilgilere göre FTC, Mart 2021'den beri Amazon Prime kayıt ve iptal sistemlerini araştırıyor. Soruşturma, medya kuruluşu Insider'ın, Amazon'un müşteri itirazlarından 2017'den beri haberdar olduğunu gösteren dahili belgeleri ortaya çıkarmasının ardından 2022'de derinleşti.

Alışveriş yapanlar, ödeme sırasında tek bir tıklamayla 30 günlük bir denemeye kaydolmaya teşvik ediliyor ancak müşteriler, deneme sona ermeden önce abonelik hizmetini iptal etmek için birden çok sayfa arasında gezinmek zorunda kalıyor. Hatta Amazon'un iptal sürecini tanımlamak için Homeros'un destansı şiiri 'İlyada' terimini kullanarak, iptal sürecinin uzunluğuna atıfta bulunuldu.

AMAZON KARANLIK MODELLER Mİ KULLANIYOR?

Bununla birlikte, kullanıcıları satın alma işlemlerine yönlendiren ve "karanlık modeller" olarak da bilinen aldatıcı tasarım kavramı yeni değil. 2020'de Avrupa Birliği, birçok web sitesinin izleme çerezlerini reddetmeyi gereksiz yere zorlaştırdığını açıkladı.

Amazon, suçlamaları 'gerçeklere ve yasalara aykırı' olarak nitelendirerek reddetti. FTC ise Amazon'u uygulamalarını değiştirmeye zorlamak için bir mahkeme kararı ve belirsiz bir miktarda mali ceza istiyor.

Khan yönetimindeki FTC ile Amazon ilk defa karşı karşıya gelmiyor. Şirket, çocukların Alexa'da yaptığı kayıtları tutarak çocuk gizliliği yasalarını ihlal ettiği suçlamalarını çözmek için geçtiğimiz ay 25 milyon dolar ödemeyi kabul etmişti. Ayrıca Amazon, 2018'de satın aldığı kapı zili şirketi Ring'in personele müşteri videolarına sınırsız erişim sağlayarak ve bilgisayar korsanlarına karşı önlemleri uygulamayarak gizlilik korumalarını ihlal ettiği iddialarını çözmek için 5,8 milyon dolar daha ödemeyi kabul etti. Yetkililer, teknoloji devinin MGM ve One Medical'i satın almasını da inceliyor.

Dünya çapında 200 milyondan fazla kişinin Prime'a abone olduğu biliniyor. Prime aboneliği, Amazon üzerinden alınan ürünlerin kargo işlemlerinde ve Amazon'un Netflix rakibi film platformuna erişim gibi avantajlar sunuyor.

Kaynak: BBC News, Engadget

Derleyen: Hilal Bardakcı / Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...