En net fotoğrafı: James Webb, Satürn'ü görüntüledi

En net fotoğrafı: James Webb, Satürn'ü görüntüledi

TEKNOLOJİ Haberleri

James Webb Uzay Teleskobu bu kez de kendine özel halkalarıyla diğerlerinden ayrılan Satürn'ün fotoğrafını çekti. Etkileyici nitelikteki görsel, astronomi meraklılarının ilgi odağı oldu.

Amerika Birleşik Devletleri ve Uzay Dairesi (NASA) tarafından geliştirilen James Webb Uzay Teleskobu bu kez de Sekendiz ya da Zühal olarak da bilinen Satürn'ü görüntüledi. Halkalarıyla göz kamaştıran gezegen görseli, netliğiyle dikkat çekti.

JAMES WEBB, HALKALI GEZEGENLERİN GÖRÜNTÜSÜNÜ TAMAMLADI

Uzay Teleskobu, Satürn'ü ilk kez gözlemledi ve fotoğrafını çekti. James Webb Uzay Teleskobu'nun Satürn'ü de çekmesiyle birlikte Güneş Sistemi'ndeki yer alan halkalı gezegenlerin aile portresini tamamlamış oldu.

Görsel ile ilgili yapılan açıklamaya göre ekip, Satürn'ü gözlemlemek için iki buçuk saatten daha fazla zaman harcadı. Ayrıca çekim sırasında da Yakın Kızılötesi Spektrometre tekniği kullanıldı.

Bilim insanları, 25 Haziran tarihinde çekilen görüntüye sadece turuncu renk ekleyerek düzenleme yaptılar. Görselde Satürn'ün ikonik buzlu halkaları dikkat çekti. NASA Satürn görüntüsüyle ilgili yaptığı açıklamada şu sözleri kullandı:

"Yeni keşfedilen herhangi bir uydu, bilim adamlarının Satürn'ün mevcut sisteminin yanı sıra geçmişinin daha eksiksiz bir resmini bir araya getirmesine yardımcı olabilir."

James Webb ekibinin görüşüne göre paylaşılan görselde Satürn'ün Dione, Enceladus ve Tethys olmak üzere üç uydusu görünüyor. Bu uyduların her biri de bir ABD büyüklüğünde. James Webb Teleskobu daha önce de Jüpiter, Neptün ve Uranüs'ün de görsellerini yayınlamıştı.

(Kaynak, Ars Technica)