Elon Musk, X'te para kazanmanın kurallarını değiştirdi
Elon Musk, sosyal medya ağı X'in para kazanma kurallarını değiştirdi. Yeni kurallar çerçevesinde artık dezenformasyon (yanlış bilgi) içeren paylaşımlardan gelir elde etmek mümkün olmayacak.
Elon Musk yaptığı açıklamada, X platformunun kitle kaynaklı bilgi kontrol sistemi olan Topluluk Notları tarafından düzeltilen paylaşımların "reklam geliri paylaşımı için uygun olmayacağını" söyledi. Musk, "Amaç, sansasyonellik yerine doğruluğu teşvik etmeyi en üst düzeye çıkarmaktır" diye yazdı.
X'te herkes Topluluk Notları'na katkıda bulunmak için kaydolabiliyor. Kullanıcılar, yanlış bilgi içerdiğini tespit ettikleri paylaşımlardaki önemli hataları belirtebilir ya da eksiklikleri söyleyebilir. Daha sonra farklı bakış açılarından olaya bakan diğer kullanıcılar notun veya önerilen diğer notların 'ne kadar doğru' olduğunu değerlendirebilir. En fazla fikir birliğini kazanan notlar, en üstte yer alan notlardır.
SOSYAL MEDYA DEVİ X, DEZENFORMASYONUN ÖNÜNÜ KESMEK İSTİYOR
Yanlış bilgi içeren paylaşımları düzelterek, dezenformasyon yayan kullanıcıları 'kötüleştirme' politikası, özellikle X'in İsrail-Hamas savaşı sırasındaki yanlış bilgi selini kesmeye çalıştığı bir dönemde, platformdaki paylaşımların doğruluğunu artırmaya yönelik bir dizi hamlenin sonuncusu.
Ekim ortasında X, Topluluk Notları aracılığıyla doğruluğu artırmak için tasarlanmış bir dizi güncelleme yayınladı. Örneğin, doğruluk kontrollerinin derecelendirmeleri daha hızlı toplamasına imkan tanıyan yeni bir özellik, değerli ve doğru notların daha hızlı yayınlanmasını sağlayabilir. Ayrıca, doğruluk kontrolü alan kişilere bildirim göndermeyi kapsayan bir özellik ise, yanlış bilgi veya dezenformasyon yayanları gönderileri kaldırmaya veya düzenlemeye teşvik edebilir.
Öte yandan, Travis Brown'ın verilerine göre Ağustos ayında X Premium abonelerinin sayısı 950 binden az. Toplamda X'in aylık 500 milyondan fazla aktif kullanıcısı var. Yani X Premium kullanıcıları toplam kullanıcıların yüzde 1'inden azını oluşturuyor. X'teki paylaşımlarıyla para kazanan içerik oluşturucular ise, muhtemelen çok daha küçük bir kısım.
Topluluk Notları'na dönecek olursak, içerikleri denetleyen kullanıcıların ne kadar tarafsız olduğunu bilmiyoruz. X, bunların çeşitli gruplardan insanlar olduğunu belirtiyor ancak demografik bilgileri yayınlanmadı. Şu anda 44 ülkeden 100 binden fazla kişi Topluluk Notları'na katkıda bulunuyor.