Elon Musk'tan Twitter itirafı: Geliri yarı yarıya düştü, gırtlağına kadar borca battı

Düzenleyen: / Kaynak: Haber Merkezi
- Güncelleme:
Elon Musk'tan Twitter itirafı: Geliri yarı yarıya düştü, gırtlağına kadar borca battı

TEKNOLOJİ Haberleri  / Haber Merkezi

Elon Musk, Twitter'ın 'ağır borç' altında olduğunu ve reklam gelirinin düşük olduğunu belirterek, hâlâ para kaybettiğini söyledi. Geçtiğimiz yıl Twitter'ı 44 milyar dolara satın alan Musk'ın mavi tiki ücretli hale getirmesi de boşluğu dolduramadı.

MUHABİR: MURAT MAKAS - Elon Musk'a göre Twitter hala kazandığından daha fazla para harcıyor. Milyarder, şirketin reklam gelirindeki yaklaşık yüzde 50'lik düşüş ve ağır borç yükü nedeniyle devam eden bir 'negatif nakit akışı' sorunu olduğunu belirtti. Musk, "Başka herhangi bir lükse sahip olmadan önce pozitif nakit akışına ulaşmamız gerekiyor" dedi. Bu itiraf, Twitter'ın reklam geliri paylaşım programı ile bazı içerik üreticilere ödeme yapmaya başladığı dönemde geldi. 

Twitter'ın sahibi Musk, sosyal ağın bu hafta bir zaman diliminde "tüm zamanların en yüksek cihaz kullanıcı saniyesi kullanımını" görebileceğini de iddia etti. Ayrıca daha önce, Ekim ayında şirketi satın almasının ardından platformdan ayrılan neredeyse tüm reklamverenlerin "ya geri döndüğünü ya da geri geleceklerini söylediklerini" ifade etmişti.

https://twitter.com/elonmusk/status/1680082007873953794

TWITTER PARA KAYBEDİYOR

Araştırma şirketi Sensor Tower'ın Bloomberg ile paylaştığı verilere göre, reklam harcamaları bu yılın başlarındaki iki aylık dönemde yüzde 89 düşerek 7,6 milyon dolara geriledi. Şirketin Musk tarafından satın alınması, büyük miktarda borçlanma ile yapıldı ve tek başına faiz ödemelerinin bile yılda yaklaşık 1,5 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor.

Musk, şirketi satın aldıktan sonra çalışanların yüzde 60'ından fazlasını işten çıkardı, öğle yemeği gibi çeşitli hizmetlere son verdi ancak Twitter'ın maliyetini azaltmaya yönelik tüm bu önlemler, şirketi sağlam bir mali temele oturtmaya yetmiş gibi görünmüyor. 

Öte yandan, finans şirketi Fidelity, Mayıs ayında Twitter'ın değerinin sadece 15 milyar dolar olduğunu ileri sürdü. 

Musk, reklamcıların geri döndüğünü söylerken, Haziran ayında The New York Times ile paylaşılan şirket içi bir belge, reklam gelirlerinin neredeyse yüzde 60 oranında düştüğünü gösterdi. Musk'ın Twitter'dan gelir elde etmek için başlattığı ücretli mavi tik satışlarıyla birlikte, abonelik hizmeti Twitter Blue'nun ilk üç ayında şirket, sadece 11 milyon dolar kazandı. Sosyal medya devi, kullanıcıları ve çok takipçili hesapları Blue'ya abone yapmaya gayret ediyor. Ancak içerik oluşturuculara videolarda izleme sayısına göre ödeme yapılmasını sağlayan yeni reklam geliri paylaşım programının da işe yarayıp yaramayacağı belli değil. 

(Kaynak: Engadget, Insider) 

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
Kaynak: Haber Merkezi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...