Çocuklar internette en çok YouTube’da vakit geçiriyor

Siber güvenlik firması Kaspersky, Dünya Çocuk Günü’nde yaptığı Kaspersky Safe Kids araştırması ile çocukların dijital tercihlerini ortaya koydu.
ÖMER TEMÜR'ÜN HABERİ - Kaspersky'nin yapmış olduğu Safe Kid araştırmasına göre Türkiye’de yaşayan çocukların Android’de tercih ettiği en popüler üç uygulama YouTube (%34,3), WhatsApp (%18,0) ve Instagram (%12,0) oldu.
Çocuklar YouTube’da en çok eğlence ve blog yazarlarının kanallarına giriyor. Çizgi filmler, TV şovları ve anime (%17) ikinci, müzik videoları (%15,7) üçüncü sırada yer alıyor. Aramaların %15,5’ini ise oyun blogger’ları, %10’unu ise diğer oyun içerikleri oluşturuyor. MrBeast ve SSSniperWolf, blogger’lar ve kanallar arasında küresel olarak en popüler isimler arasında yer alıyor. Çizgi filmler arasında çocuklar en çok Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir 5. sezonu ve daha önce My Story Animated isimli MSA’yı arandığı görülüyor. Chainsaw Man, Demon Slayer ve One Piece, animeler arasında lider konumda ve en sevilen filmler ise Super Mario Bros. Movie, Black Panther: Wakanda Forever, Rock Dog 3: Battle the Beat olarak karşımıza çıkıyor. Baby Shark’ın ise çocukların en çok aradığı şarkı oluğu görülüyor. Müzikal tercihler açısından Koreli pop grupları BLACKPINK ve BTS, Porto Rikolu sanatçı Bad Bunny ve genel olarak rap türü lider konumunda yer alıyor. Oyun tarafında ise Roblox, Minecraft, Brawl Stars, Fortnite, Genshin Impact ve Stumble Guys yer alıyor.