Bu aracı 16 yaşındakiler de kullanabilecek: Yerli Amperino'nun fiyatı açıklandı
Bursa’da 6 yatırımcının girişimiyle ortaya çıkan yüzde 100’e yakın yerli araç fuarda sergilenmesiyle büyük ilgi gördü. "Amperino" adını taşıyan aracın 16 yaşındaki motosiklet ehliyetine sahip gençler tarafından da kullanılabileceği açıklandı.
Bursa’da düzenlenen "Go Green Türkiye Fuarı" kapılarını ziyaretçilere açtı. 16-18 Kasım 2023 tarihleri arasında ziyaret edilecek fuarda, 6 girişimci firmanın Amperino markasıyla yaptığı L-7 serisi "City Car" segmenti araç dikkat çekti. 8 bin metrekare alanda yapılan fuarda sergilenen aracın prototipini ilk günden çok sayıda meraklısı inceleme fırsatı buldu.
16 yaşında bir gencin motosiklet ehliyeti ile kullanabileceği aracın prototip menzili 150 kilometre olsa da mesafe kolaylıkla 200 kilometreye kadar çıkabilecek. Yüzde 100’e yakın yerlilik oranıyla dikkat çeken 3 kişilik araç, şarj istasyonlarında ve evlerde kolaylıkla şarj edilebilecek. 2025 yılında seri üretime başlaması hedeflenen aracın satış fiyatı da belli oldu.
İLK ARAÇ CUMHURBAŞKANI'NA HEDİYE EDİLECEK
Amperino CEO’su Haluk Özbek, ilk aracın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a hediye edileceğini belirttiği açıklamasında şöyle konuştu:
"İlk aracımızı da Cumhurbaşkanımıza hediye etmek istiyoruz. Zira Cumhurbaşkanımızın hem batarya hem de elektrikli araçlarla ilgili ülkemizi önemli merkezlerden birisi yapacağız hedefine bizde sahip çıkıyoruz. Aracımızın C-100 serisi dedik, özellikle Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına ithafen böyle bir isimlendirme yapmış olduk. İlerlemeye devam edeceğiz."
AMPERİNO YÜZDE 100'E YAKIN YERLİLİK ORANIYLA DİKKAT ÇEKTİ
"Biz özellikle bu araçlar segmente edildiğinde 'City Car' dediğimiz şehir içi kullanımı önceleyen L-7 sınıfı daha mini araçlarla bu endüstriye adım atmış olduk" diyen Özbek, "Aracımız üç kişilik L-7 sınıfındaki en hacimli, heybetli araçlardan bir tanesidir. Yüzde 100’e yakın yerlilik oranıyla üretiliyor. Bizler dördüncü yılımızdayız. 50’ye yakın laboratuvarlarda çalışan mühendislik ekibimizle işimizi buraya kadar getirdik" ifadelerini kullandı.
Aracın 2025’in başından itibaren seri üretim çalışmalarına başlamayı düşündüklerini aktaran Özbek, "Bu arada tabiki hem görüşmelerimizin devam ettiği yatırımcılarla görüşerek daha güçlü sermayelerle daha yüksek adetli seri üretimler hedefindeyiz" diye konuştu.
Mevcut şirketlerde bine yakın çalışanla yüzde 70 ihracat yaptıklarını dile getiren Özbek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Kendi sektörlerimizde yüzde 70 oranında ihracat ile çalışıyoruz. Bu araçlarda da ihracat oranının yüzde 50’lerde olması en büyük arzumuzdur. Ürünün standartları ve fiyat baremi ile ihracatta da çok hızlı yol alacak diye düşünüyoruz."
Şuan ki prototip aracın menzilinin 150 kilometre olduğunu söyleyen Özbek, "Fakat çok rahat 200 kilometreye kadar çıkabiliyoruz. Hem evlerde hem şarj istasyonlarında çok rahat doldurulabilecek" dedi.
GENÇLERİN İLK ARACI OLACAK
L-7 sınıfının içeriği hakkında da bilgiler veren Özbek, "16 yaşındaki gençlerimiz motosiklet ehliyetiyle aracımızı kullanabilecekler. Dolayısıyla gençlerimizin şoförlüklerini öğrendiği araç da olacak. Şehir içi kullanım dikkate alındığında çok iyi bir kilometre ile üretime başlamış olacağız" şeklinde bir değerlendirme yaptı.
AMPERİNO ARABANIN FİYATINI AÇIKLADI
Aracın fiyatına ilişkin de bilgi verildi. 15-18 bin dolar arasında bir fiyatla piyasaya çıkmasını planladıklarını belirten Özbek şöyle dedi:
"Hem Türkiye’deki hem de Bursa’daki yeni bir elektrikli araç girişimlerinden bir tanesi olması, büyük ilgiye vesile oldu. Sadece Bursa ve Türkiye’deki diğer illerden değil, Avrupa’dan da gelen misafirlerimiz var. Böyle bir şey de bizleri heyecanlandıyor. 4 yıldır yaptığımız çalışmaları yakından takip edenler de bugün burada bizleri yalnız bırakmadı. Devletimizin verdiği teşviklerle büyük yol aldık.
Prototip geliştirmelerimiz sürüyor. Bu ülkemiz için değerli bir başlangıçtır. Farklı sektörlerde çalışan yatırımcıların ülkesinin geleceğine, gençlerini destekleyecek şekilde aktarmasını çok önemli. Emin adımlarla ilerleyerek, şehir içi ulaşım L7 sınıfı dediğimiz konsepti mükemmel bir şekilde oturtmak istiyorum. Orada markalaşmak istiyoruz. İlerleyen zamanlarda ise farklı segmentlerde üretim yapacağız.
Türkiye’de 'City Car' çok büyük ihtiyaç. İnsanlar araç alamadığı için motosiklet almaya yöneldi. Eminizki motosiklet kullanıcıları, bu araç piyasaya çıktığında ilk önceliği olacaktır. Bataryanın ömrü uluslararası standartlarda olacak."