Apple'dan şaşırtan adım: Vision Pro hedefini değiştirdi

Apple, geçen hafta WWDC 2023 etkinliğine ev sahipliği yaptı. Etkinliğin en büyük yıldızı da Vision Pro adlı sanal gerçeklik gözlüğü oldu. Firma, bu ürünle ilgili ilk olarak belli bir satış hedefi ortaya koymuştu şimdi değişikliğe gitti.
Apple'ın 3 bin 500 dolar fiyat etiketine sahip Vision Pro adlı sanal gerçeklik gözlüğü teknoloji dünyasında ses getirdi. Apple, güçlü özelliklerinin yanında fiyat etiketiyle de göz dolduran ürün için ilk olarak 1 milyon satış hedefi belirlemişti.
APPLE, SATIŞ HEDEFİNDE DEĞİŞİKLİK YAPTI
Apple'ın Vision Pro için ilk olarak düşündüğü 1 milyonluk satış hedefinde önemli bir düşüş oldu. Gizmochina tarafından yayınlanan habere göre teknoloji devi firma, yeni ürününde artık sadece 150 bin adet satış yapmayı hedefliyor.
Apple'ın bu konuda değişiklik yapmasındaki en büyük neden ise en büyük rakibi Meta Quest'in 20 milyondan fazla satış gerçekleştirmesi oldu. Apple, kendi sanal gerçeklik gözlüğünün fiyat olarak rakibine göre oldukça yüksek etikete sahip. Ayrıca bu alanda benimsenin de zaman alacağını düşünüyor.
Öte yandan belirtmek gerekiyor ki Meta Quest sadece 299 dolar fiyatında. Ayrıca firma sonbaharda pazara çıkaracağı Meta Quest 3 adlı ürününü de duyurdu. Bu nedenle bu alanda pazarın hakimiyeti büyük oranda Meta'da bulunuyor.
Öte yandan belirtmek gerekiyor ki Apple, Vision Pro için isim değişikliğine gitmek zorunda kalabilir. Çünkü Huawei'nin aynı ismi 2019 yılında tescil ettirip markalaştırdığı ortaya çıktı. Huawei'nin ticariyi markayı koruması ise 28 Kasım 2021 tarihinden 27 Kasım 2031 tarihine kadar olan on yıllık süreyi kapsıyor. Bu nedenle uluslararası olmasa da sadece Çin'de Vision Pro'nun ismi değişebilir.
(Gizmochina)